خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی حمل و نقل کابلی واحد علوم و تحقیقات تا پاییز سال آینده

asdasd
کد خبر : ۳۴۰۸۹۴

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر سرانه فضای دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن بیش از یک میلیون و 700 هزار دانشجو از مرز 12 مترمربع عبور کرده که این استاندارد قابل تقدیری به شمار می رود.

به گزارش ایلنا، محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در طول 30 سال گذشته، فعالیت های عمرانی ارزشمند و عدالت محوری در سراسر کشور داشته است به گونه ای که از حدود 20 میلیون مترمربع فضاهای آموزشی، اداری، خدماتی، ورزشی و فرهنگی ساخته شده بیشترین سهم به استان ها و شهرهای غیر برخوردار اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه در ساخت و سازهای دانشگاه آزاد اسلامی، نگاه جامعی به سراسر کشور شده است، گفت: در حال حاضر سرانه فضای دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن بیش از یک میلیون و 700 هزار دانشجو از مرز 12 مترمربع عبور کرده که این استاندارد قابل تقدیری به شمار می رود.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی درباره پروژه های به اتمام رسیده از زمان حضور دکتر میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از زمان مدیریت دکتر میرزاده حدود 2 و نیم میلیون مترمربع پروژه نیمه تمام در دانشگاه وجود داشت که طی این مدت با فعالیت تیم مستقر توانستیم، یک میلیون و 600 هزار مترمربع از این پروژه ها اعم از سقف و محوطه سازی و حصار کشی را در بخش مسقف و محوطه سازی و حصار کشی به اتمام رسانده و در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

هاشمی افزود: حدود 900 هزار مترمربع پروژه نیمه تمام در سراسر کشور داریم که از این میزان 300 هزار مترمربع آن به پروژه های نیمه تمام با پیشرفت زیر 30 درصد اختصاص دارد. علت توقف و رکود این پروژه ها ناشی از مشکلات مالی واحدها و کم شدن تعداد دانشجویان آن است. اما پیش بینی می کنیم 600 هزار مترمربع دیگر در سال 95 به اتمام برسند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هیات امنای استانی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این جلسات که با هدف تصویب بودجه استان ها در حال برگزاری است، گزارش پروژه های عمرانی هریک از واحدها مورد بررسی قرار گرفته و مقدار بودجه لازم برای اتمام پروژه ها در این جلسات با تصویب اعضا تعیین می شود.

هاشمی با اشاره به اتمام پروژه نیایش در واحد تهران مرکزی گفت: این پروژه با مساحت حدود 40 هزار مترمربع به اتمام رسیده و در اختیار دانشجویان قرار گرفته است. همچنین یکی دیگر از پروژه های این واحد، یک مجموعه تفریحی-اقامتی است که با زیربنای 18 هزار مترمربع به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت پیشرفت دیگر پروژه های واحدهای استان تهران گفت: دو پروژه بسیار بزرگ در واحد تهران شمال داریم که در مجوع بالای 50 هزارمتربع است، برای این دو پروژه که از پیشرفت بالایی برخوردارند، پیش بینی می شود آزمایشگاه ملی آن که در حدود 25 هزار مترمربع است تا پایان سال به بهره برداری برسد.

معاون عمرانی دانشگاه در مورد مراحل احداث سایت واحد جامع پزشکی نیز گفت: در حال حاضر در مرحله طراحی این سایت بوده و به شورای عالی معماری ایرانی-اسلامی ارائه شده است.

وی درباره زمان اتمام پروژه ساختمان اداری سازمان مرکزی گفت: پروژه اداری سازمان مرکزی با زیربنای نزدیک به 20 هزار متر از پیشرفت بیش از 45درصد برخوردار است که به مرور تابستان سال آینده در اختیار پرسنل سازمان مرکزی قرار خواهد گرفت.

هاشمی همچنین از اتمام ساخت سالن چند منظوره با ظرفیت 1500 در قسمت فوقانی پارکینگ طبقاتی واحد علوم و تحقیقات خبر داد و گفت: تا بحال در دانشگاه آزاد اسلامی سالنی به این وسعت وجود نداشته است. در این سالن چند منظوره برای برگزاری نمایشگاه ها و مراسم های دانشجویی مانند جشن های فارغ التحصیلی طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: سازه فضایی این سالن در طول مدت کمتر از چهار ماه انجام شد و پیش بینی می شود این پروژه نیز تا بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

هاشمی درباره وضعیت پیشرفت پروژه های عمرانی واحد علوم و تحقیقات گفت: بخش عمده ای از ساختمان های آموزشی علوم و تحقیقات توسط رییس جمهور افتتاح شده است، البته یکی از دلایل عدم اتمام برخی پروژه های علوم و تحقیقات ناشی از کمبود نقدینگی است که با موافقت دکتر میرزاده مقرر شد حدود 100 میلیارد تومان وام جدید به پروژه های عمرانی این واحد اختصاص یابد و بزودی فعالیت جدیدتری در این پروژه ها را شاهد خواهید بود.

وی همچنین در مورد وضعیت پیشرفت پروژه پایدار حمل و نقل کابلی واحد علوم و تحقیقات گفت: خوشبختانه این پروژه از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و بیش از 50 درصد تجهیزات آن در کشور اتریش ساخته شده و آماده حمل است. حدود 18 پایه بتونی که برای احداث این پروژه در نظر گرفته شده نیز در حال ساخت که ان‌شاالله در پاییز سال آینده شاهد راه اندازی آن خواهیم بود و مسیر هفت کیلومتر داخل واحد علوم و تحقیقات به 1.8 کیلومتر با 4 ایستگاه تبدیل خواهد شد و هر 13 ثانیه یک کابین دانشجویان را جابجا خواهد کرد.

هاشمی از اتمام ساخت 11 فونداسیون از 18 فونداسیون این پروژه خبر داد و گفت: مشکل اصلی در ساخت فونداسیون های باقی مانده مربوط به موانع کابل های برق فشار قوی و ضعیف بود که با انتخاب پیمانکار در حال جابجایی و مرتفع شدن است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز