خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه فرهنگیان:

در زمینه "آموزش پژوهشی"با دنیا فاصله داریم

asdasd
کد خبر : ۳۴۰۴۹۴

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: آموزش پژوهشی برای دانشگاه فرهنگیان «واجب کفایی» است که متاسفانه دراین زمینه از دنیا فاصله داریم.

به گزارش ایلنا، محمود مهرمحمدی در اختتامیه نشست هم‌اندیشی و دوره بالندگی اعضای هیات علمی جدید دانشگاه که در مجتمع تاریخی دارالفنون برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی آموزش محور است، اظهارکرد: وظیفه داریم پژوهش در حوزه آموزش را در دستور کار «اول» دانشگاه و استادان قرار دهیم و با تولید دانش، وظیفه تربیت معلمی خود را با تکیه به این پشتوانه دانشی به شکل موثر تری انجام دهیم.

وی تصریح کرد: رسالت اصلی پژوهشی دانشگاه، تولید دانش ارزشمند میان رشته‌ای است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به یکی از جنبه‌های توجیه کننده این راهبرد پژوهشی خاطرنشان کرد: استادان دانشگاه فرهنگیان باید نماد و مثال انعطاف و خلاقیت در روش باشند و بدین ترتیب اثر ضمنی و ماندگار بر آینده حرفه‌ای مخاطبان خود بگذارنند.

وی به جنبه توجیهی دیگر این راهبرد اشاره کرد و افزود: آموزش پژوهشی در هیچ دانشگاه دیگری وجهه همت نیست، باید تولید کنیم، پیشتاز باشیم و صادر کنیم.

مهرمحمدی بیان کرد: آموزش پژوهشی برای دانشگاه فرهنگیان «واجب کفایی» است، متاسفانه دراین زمینه از دنیا فاصله داریم، البته در آیین نامه ارتقاء، «استاد سرآمد آموزشی» دیده شده است اما تا به حال کسی از این مسیر ارتقاء نگرفته است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یکی از علل این امر را درک نادرست موجود درباره استاد سرآمد آموزشی به معنی کسی که گویی با پژوهش نسبتی ندارد دانست و افزود: با تبیین مفهوم «استاد آموزش پژوه» معنای درستی از سرآمدی در آموزش را منتقل می‌کنیم که هیچ مباینتی با وظیفه پژوهشی داشتن استاد هم ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز