خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر خبر داد:

دستگیری اعضای باند سرقت و رمالی

asdasd
کد خبر : ۳۴۰۲۹۷

فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند که تحت پوشش فعالیت‌های خیرخواهانه اقدام به رمالی و سرقت زیورالات می‌کردند٬ خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ ابراهیم عرب‌زاده در شرح جزییات عملیات شب گذشته پلیس شهرستان اظهار داشت: واحد گشت کلانتری ۱۱ بوشهر حین گشت زنی در خیابان یادگار امام این شهر به یک خودرو پژو مشکوک شد و آن را متوقف کرد.

وی اضافه کرد: پس از کشف مقادیری زیوآلات از این خودرو و ضد و نقیض گویی‌های راننده، خودرو و راننده به کلانتری منتقل شد.

به گفته سرهنگ عرب‌زاده در تحقیقات بعدی مشخص شد متهم دستگیر شده اهل یکی از شهرهای شمال شرق کشور است که به همراه دو نفر همدست تحت پوشش کمک‌های خیرخواهانه وارد خانه شهروندان شده و پس از جلب اعتماد آنان زیوالات و طلاجات آنان را به سرقت می‌بردند.

وی با بیان اینکه یکی از همدستان این متهم بلافاصله در شهر گناوه شناسایی و دستگیر شد، به شگرد این افراد اشاره کرد و افزود: این متهمان سه واحد مسکونی در شهر گناوه اجاره و اجناس کم ارزش و بنجول را از بازار گناوه خرید سپس در شهر بوشهر با مراجعه به منزل شهروندان به‌عنوان افراد خیر اجناس را در اختیار خانم منزل قرار داده تا به نیازمندانی که می‌شناسد هدیه دهد.

سرهنگ عرب‌زاده در ادامه بیان کرد: پس از اعتماد ساکنین منزل به کلاهبرداران به ظاهر خیر آنان به شیوه رمالی و فال‌گیری و حل مشکلات اقدام به سرقت طلا، زیورآلات و اشیا قیمتی منزل می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر با بیان اینکه دستگیرشدگان تا کنون پنج فقره سرقت طلا و زیوآلات در شهرهای دیلم و بوشهر اعتراف کرده‌اند٬ اظهار داشت: احتمال کلاهبرداری‌های بیشتر این افراد در سایر شهرهای استان و کشور وجود دارد.

وی گفت: در بازرسی از مخفیگاه آنان مقادیر زیادی انگشتر، تک پوش، گوشواره، گردنبند، پلاک، زنجیر، ساعت مچی و تلفن همراه و اقلامی دیگر کشف شده است.

این مقام انتظامی توصیه کرد :شهروندان مشکلات خود را با تعقل، تدبیر، همیت، تلاش و توکل به خداوند چاره اندیشی کنند و از اعتماد به افراد رمال، سودجو و کلاهبردار خودداری کنند.

گفتنی است این متهمین برای تحقیقات تکمیلی همچنان در اختیار پلیس هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز