خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت مطرح کرد:

جذب نیروهای غیرتخصصی در وزارت بهداشت طی سال‌های گذشته

asdasd
کد خبر : ۳۴۰۲۶۷

وزیر بهداشت در نخستین روز سفر دو روزه خود به استان لرستان؛ از بخش‌های مختلف بیمارستان امام علی (ع) بازدید و با بیماران و کادر درمانی این بیمارستان گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در سفر خود به استان لرستان از بخش دیالیز و تصویر برداری  بیمارستان  امام علی(ع) بازدید کرد و گفت: مشکل وزارت بهداشت این است که نیروهای غیر تخصصی زیادی طی سالهای گذشته جذب سیستم شدند که پست‌ها و ردیف‌ها را اشغال کرده‌اند و ما برای جبران این کمبود باید از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مجوز استخدام بگیریم که تا کنون موفق به این کار نشده‌ایم.

هاشمی با بیان اینکه از اول مسئولیت من تا کنون ۲۰ هزار پرستار بازنشسته شده‌اند، افزود: تا به امروز حتی نتوانستیم مجوز استخدام یک نفر را از سازمان مدیریت بگیریم اما برای جبران این کمبود، حاضرم اعتبارات لازم را در اختیار رییس دانشگاه علوم پزشکی قرار دهم تا پرستار شرکتی را به کار گیرد.

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به سوال یکی از پرستاران این بیمارستان در ارتباط با زمان اجرای تعرفه پرستاری، خاطر نشان کرد: هر زمان بودجه آن تأمین شود، تعرفه گذاری پرستاری اجرا می‌شود که البته مسئولیت این کار به عهده شورایعالی بیمه است.

هاشمی در پاسخ به یکی دیگر از پرستاران که عنوان کرد می‌توان برای بیماران پرونده الکترونیک را تشکیل داد، افزود: الکترونیکی کردن پرونده بیماران در بیمارستان‌ها می‌تواند از طریق رییس بیمارستان انجام شود اما پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان در سطح ملی، کاری دشوار و بزرگ است.

گفتنی است بیمارستان امام علی (ع)، شهرستان ازنا دارای ۹۶ تخت مصوب است که ۶۴ تخت فعال دارد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز