خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

کاهش جمعیت کیفری یکی از وظایف دستگاه قضایی است

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۸۹۷

رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و برخی از قضات به همراه مدیر کل زندان‌ها در دیدار با زندانیان زندان مرکزی بر لزوم پیگیری قضایی زندانیان به خصوص مرخصی آنان تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام مزارعی در دیدار چهره به چهره با زندانیان گفت: سیاست قوه قضائیه برخورد جدی با مجرمین و اخلالگران نظم و امنیت جامعه است البته رأفت اسلامی حکم می‌کند تا با افرادی که بر اساس سهل‌انگاری دچار خطای سبکی شده و یا مشکلات مالی از جمله نفقه، مهریه یا بدهکاری شده باشند در زندان بسر نبرده و در بیرون از زندان پیگیر مسائل و مشکلات مالی خود باشند.

وی زندان را فرصتی برای خود سازی عنوان کرد وگفت: خواسته یا ناخواسته ایامی چند در زندان بسر می‌برید لذا خلوت زندان را فرصتی برای خودسازی و خدا‌شناسی بکار بندید تا در مسیر الهی قرار گیرید و بازگشتی سعادتمندانه به جامعه داشته باشید.

رئیس کل دادگستری استان از مدیریت زندان‌ها به خاطر برنامه‌های فرهنگی و رسیدگی به امور زندانیان تشکر نموده و افزود: از زمان مدیریت جدید کارهای خوبی در سطح زندان‌ها انجام شده ضمن پیگیری مشکلات قضایی زندانیان، اجرای برنامه‌های فرهنگی جهت اصلاح و تربیت زندانیان و ارتقاء روحیه شادی و نشاط همراه با آموزش نکات اخلاقی و آموزه‌های دینی نقش به سزایی در تربیت افراد به خطا رفته در زندان‌ها ایفا می‌کند.

مدیر کل زندان‌ها نیز با قدردانی از توجه رئیس کل دادگستری و مجموعه قضایی استان کاهش ورودی به زندان را یکی از عوامل مهم دستگاه قضایی خواند و اظهار داشت: یکی از وظایف دستگاه قضایی کاهش ورودی و جمعیت کیفری زندانیان است که با بررسی‌های بعمل آمده در چند ماهه نخست ما یکی از استانهای موفق در ورودی زندانی به زندان‌های استان بوده‌ایم و این میسر نشد مگر با همکاری و تعامل خوب دستگاه قضا.

دادستان مرکز استان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حساسیت مدیر کل زندان‌ها به موضوع کاهش جمعیت کیفری قول مساعد داد تا همکاری ومساعدت در همه زمینه‌ها با زندان‌های یاسوج اعمال گردد تا مشکلات قضایی زندانیان مرتفع گردد.

بازدید از قسمتهای مختلف زندان‌ها و کارگاه‌ها و تولیدات زندان از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز