خبرگزاری کار ایران

قاضی‌عسکر:

اعزام آزاد به عتبات، خلاف مصوبه شورای‌عالی امنیت‌ملی است

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۶۸۳

سرپرست حجاج‌ایرانی در جمع مدیران مجموعه و هتل‌های ثابت نجف‌اشرف، اعزام زایران‌ایرانی در قالب کاروان‌های آزاد را خلاف مصوبه شورای‌عالی امنیت‌ ملی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، جلسه مدیران مجموعه، مدیران ثابت هتل‌ها، عوامل ستاد شمسا، سازمان حج‌وزیارت و بعثه مقام‌معظم‌رهبری، عصر دوشنبه با حضور نماینده ولی‌فقیه در امور حج‌وزیارت در نجف‌اشرف برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر در این جلسه با تقدیر از تلاش‌های صورت‌ گرفته در نجف‌اشرف، خواستار تلاش بیشتر مسؤولان برای ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات به زایران شد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج‌وزیارت با بیان اینکه مساله عتبات در اولویت کاری حج‌وزیارت قرار دارد، افزود: از آنجایی که دو ملت ایران و عراق از لحاظ فرهنگی به هم نزدیک هستند و مرقد شش معصوم در عراق است، از این رو عتبات برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و برای توسعه اعزام زایر و فرهنگ اهل‌بیت(ع)تلاش بیشتری لازم است.

وی تصریح کرد: برای توسعه کمی و کیفی سفر زایران ایرانی به عتبات باید برنامه‌ریزی جامعی صورت بگیرد و اگر چنین شد موفقیت بزرگی را بدست خواهیم آورد.

قاضی‌عسکر با اشاره به اینکه مردم ایران علاقه خاصی به زیارت حضرت حرم سیدالشهدا(ع) و دیگر اعتاب‌مقدسه در عراق دارند، افزود: برای روان‌سازی سفر زایران ایرانی به عتبات باید تلاش کرد و ارایه بسته‌های مختلف زیارتی زمینه را فراهم می‌کند تا زایران بیشتری فرصت حضور در این سرزمین را پیدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه از عوامل اجرایی و ستادی و مدیران مجموعه هتل‌ها خواست انتقادات و پیشنهادات خود را برای روان‌سازی و رفع کاستی‌ها به مسؤولان انتقال دهند و در ادامه گفت: مراعات حقوق زایران لازم است و اگر کاستی و نقصی در کار دیدیم باید به مسؤولان مربوطه انتقال دهیم تا در اولین فرصت برطرف شود.

وی با بیان اینکه تمام مسوولان حج‌وزیارت برای ارتقای برنامه‌های عتبات تمام‌وقت فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در همه حوزه‌های فرهنگی و خدماتی باید کیفیت فعالیت در عتبات افزایش یابد و سعی خواهیم کرد تجربیات حج وعمره را در عتبات اجرایی کنیم.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین اعزام زایران ایرانی در قالب کاروان‌های آزاد را خلاف مصوبه شورای‌عالی امنیت‌ملی اعلام کرد و گفت: طبق مصوبه این شورا، مسئولیت اعزام زایران عتبات با سازمان حج‌وزیارت است.

همچنین حجت‌الاسلام احمد احسانی، نماینده بعثه مقام‌معظم‌رهبری در نجف‌اشرف نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در این شهر ارائه کرد و از همکاری بسیار خوب عتبه‌علوی با بعثه مقام معظم رهبری خبر داد.

وی برگزاری جلسه روحانیون و مداحان، برنامه سخنرانی و عزاداری برای زایران ایرانی در حرم امام‌علی(ع)، جلسات دانشجویی، برنامه‌های فرهنگی مناسب و ارتباط و تعامل با نهادهای فرهنگی و موسسات فعال را از جمله فعالیت‌های سال گذشته بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف برشمرد.

علیدوست، نماینده ستاد عملیات شمسا در نجف‌اشرف نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های اجرایی این ستاد گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ هتل به اسکان زایران ایرانی در نجف‌اشرف اختصاص یافته و روزانه به طور متوسط حدود ۶۰ کاروان ورودی و خروجی داریم.

وی از افزایش رضایت‌مندی زایران از اقامتگاه‌های ایجاد شده در نجف خبر داد و افزود: بسیاری از هتل‌های باکیفیت در فاصله دورتری از حرم قرار گرفته‌اند و به همین دلیل برای تردد زایران روزانه ۳۰ دستگاه مینی بوس درون‌شهری پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز