خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به ایلنا:

امیدوارم دیگر شاهد تعطیلی مدارس نباشیم/ اختصاص ۴هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مطالبات بازنشستگان

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۵۷۹

وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مطالبات بازنشستگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر فانی (وزیر آموزش و پرورش) در حاشیه مراسم گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره بودجه آموزش و پرورش در سال آینده گفت: در لایحه بودجه سال ۹۵ بودجه آموزش و پرورش به بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان رسیده است که ۶. ۲۱ درصد نسبت به بودجه مصوب سال گذشته رشد داشته است و امیدوارم که در سال آینده بتوانیم با مدیریت بهتر بودجه آموزش و پرورش را با مشکلات کمتری اداره کنیم.

وی درباره تکرار دریافت کارت زرد از سوی نمایندگان مجلس گفت: من در رابطه با اموری که احساس می‌کنم در آموزش و پرورش باید اجرا شود، وظایف خود را انجام می‌دهم. روز گذشته هم در مجلس گزارشی از تحولات آموزش و پرورش در دو سال اخیر ارائه کردم و احساس می‌کنم که آموزش و پرورش تاکنون سریع حرکت کرده و در مسیر عقلانیت و برنامه‌ریزی جهت‌گیری‌های درستی داشته است. همچنین در مسیر اجرایی کردن بندهای سند تحول هر گونه مشکلی را تحمل می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره تعطیلی دو روزه مدارس آن هم در شرایطی که آلودگی هوا نسب به یکماهه اخیر در شرایط بهتری قرار داشت و اینکه چرا مدارس در زمانی که باید تعطیل می‌شدند، این تعطیلی صورت نگرفت گفت: طبق مصوبه دولت کمیته اضطرار نسبت به تعطیلی مدارس و سایر موارد تصمیم‌گیری می‌کند و ما تابع تصمیمات این کمیته هستیم.

وی افزود: در این کمیته مسئولانی از وزارت بهداشت، محیط‌زیست و آموزش و پرورش و سایر نهاد‌ها حضور دارند. از آنجایی که سلامت دانش‌آموزان برای ما بسیار حائز اهمیت است، بنابراین راضی نیستیم که به آن‌ها به دلیل آلودگی هوا لطمه‌ای وارد شود، البته امیدوارم که وضعیت هوا رو به بهبودی رود و شاهد تعطیلی مدارس نباشیم.

فانی در پاسخ به سوال دیگر درباره پرداخت مطالبات فرهنگیان در سال ۹۵ اظهار داشت: در بودجه ۹۵ ردیفی برای بازنشستگان در نظر گرفته شده که در آن اعتباری بالغ بر ۴هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که امیدوارم از این اعتبار برای پرداخت مطالبات فرهنگیان استفاده کنیم.

وی درباره صدور احکام رتبه‌بندی برای معلمانی که هنوز رتبه‌بندی برای آن‌ها لحاظ نشده است گفت: برای معلمانی که احکام رتبه‌بندی برایشان اجرا نشده، به زودی احکام رتبه خبره و عالی برای آن‌ها صادر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در اجرای سند تحول بحث تاسیس مرکزی برای ارزیابی حرفه‌ای معلمان مطرح شده است و به تبع آن رتبه‌بندی اجرا خواهد شد و تا زمانی که جایگزینی برای مصوبه دولت ایجاد نشود مصوبه قبلی رتبه‌بندی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز