خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید:

پرونده‌های حقوقی ایثارگران دیجیتالی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۸۷۴۲

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: روند دیجیتال سازی پرونده های حقوقی ایثارگران آغاز شده است و تا چند ماه آینده به صورت کامل به اتمام خواهد رسید.

به گزارش ایلنا از بنیاد شهید، سعید عندلیبی اظهار امیدواری کرد که در استان ها نیز با الگوگیری از این روش به سمت دیجیتال سازی تمام پرونده ها پیش برویم.

وی در ادامه به شرایط سیستم های قانون گذاری مناسب اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی های مهم چنین سیستمی، قانون گذاری با رویکرد ملی است. قوانین باید طیف وسیعی از جامعه و جغرافیای جامعه را در نظر بگیرد و آثار آن منافع عمومی را تضمین کند.

وی به دستورالعمل معاونت حقوقی رئیس جمهوری درباره تشکیل شورای هماهنگی حقوقی در دستگاه ها اشاره و اظهارکرد: از اهداف مهم این شورا می توان به نیازسنجی در حوزه مقررات، اصلاح روش ها، ارتقای هماهنگی در سازمان، استانداردسازی ساختار حقوقی، تقویت نظارت بر عملکرد اعضا بر اساس نظام نامه و توانمندسازی و ارتقای دانش و مهارت کارکنان اشاره کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله وظایف و اختیارات این شورا در بنیاد را تعیین سیاست های راهبردی در قبال نحوه معاضدت قضائی ایثارگران دانست و گفت: این شورا دارای پنج کمیسیون تخصصی است و امسال 2 بار تشکیل جلسه داده است.

براساس آمار بنیاد شهید، تعداد جانبازان کل کشور 546 هزار و 108تن است که از این تعداد 320 هزار و 528 تن، جانباز زیر 25 درصد(شامل 59 درصد از جانبازان) و 225 هزار و 580 تن (شامل41درصد جانبازان) بیش از 25 درصد جانبازی دارند؛ همچنین 230 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز