خبرگزاری کار ایران

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد؛

ساخت استادیوم ورزشی بانوان تنها ۱۵ درصد پیشرفت داشته است

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۵۵۵

وزیر ورزش و جوانان طرح جامع مجموعه ورزشی شهید شیرودی، پروژه مسقف کردن استادیوم ۱۰۰ هزار نفری آزادی و پروژه تاسیس استادیوم ۴۰ هزار نفری بانوان در مجموعه ورزشی آزادی را که تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، از جمله پروژه‌های در دست اجرا عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گودرزی(وزیر ورزش و جوانان) ضمن حضور در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه این شورا با داشتن چهار عضو ورزشکار، ورزشی‌ترین شورای شهر تاکنون بوده است، تاکید کرد: ورزش موجب افزایش طول عمر می‌شود که براساس آخرین آمار میانگین عمر در کشور ما ۷۳ سال است. این در حالی است که در کشور همجوار ما ترکیه ۷ .۷۵، در آذربایجان  ۴ .۷۵ و در ازبکستان ۳ .۷۵ است.

وی با بیان اینکه با چاقی و وجود اضافه وزن ۳ سال از میانگین عمر کم می‌شود ادامه داد: براساس تحقیقات انجام شده در شهر تهران در خیابان انقلاب به بالا در مقطع راهنمایی شاهد افزایش میانگین چاقی به ویژه در میان دختران بوده‌ایم.

گودرزی با اشاره به وجود رابطه میان سکته‌های قلبی و مغزی و ورزش اظهار کرد: در ایران ۸۰ درصد مرگ و میر‌ها به وسیله عامل سکته صورت می‌گیرد این در حالی است که ورزش باعث کاهش ۲۷ تا ۴۰ درصدی سکته مغزی در میان مردان و کاهش ۲۰ تا ۶۰ درصدی سکته قلبی می‌شود.

وزیر ورزش وجوانان با اشاره به اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت میزان گرایش مردم ما به ورزش ۲۰ درصد است اضافه کرد: این در حالی است که در کشور آمریکا این میزان ۵۶ درصد و در ژاپن ۷۳ درصد است. همچنین ورزش سبب افزایش امید به زندگی می‌شود که در کشور ژاپن با ۷۳ درصد گرایش به ورزش امید به زندگی ۷. ۸۲ بوده و در ایران این میزان به ۷۳ سال می‌رسد.

وی ادامه داد: در ایران از هر ۲۰ نفر یک نفر دارو مصرف می‌کند اما در ژاپن از هر ۱۴۹ نفر یک نفر مصرف‌کننده دارو است.

گودرزی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ فدراسیون ورزشی در کشور داریم و ۲۰۵ رشته ورزشی ثبت شده؛ ادامه داد: همچنین ۷۲ انجمن ورزشی، ۸۹ کمیته عضو فدراسیون، ۱۲۸۶۰ هیات استانی و شهرستانی، ۳۰ لیگ فعال، ۲۰۸ سبک رزمی در کشور موجود بوده و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در موضوع قهرمانی ورزش می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تعداد ورزشکاران سازمان یافته ما از سال ۹۲ تا ۹۳ با رشد ۵. ۲ درصدی مواجه بوده ادامه داد: از سال ۹۳ تا ۹۴ در این زمینه رشد ۸۰ درصدی وجود داشته که اگر همچنان ادامه یابد در سال ۹۶ با رشد ۳۵ درصدی این میزان مواجه خواهیم بود.

گودرزی خاطرنشان کرد: میانگین کسب مدال طلا در المپیک‌ها به ۲ مورد می‌رسد و میانگین مدال‌ها در ادوار مختلف بازی‌های آسیایی ۶ مورد است.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص حوزه‌های زیرساخت ورزشی گفت‌: در این خصوص میانگین کشوری ۳۱. ۷۶ سانتی متر است و قرار بود در قانون چهارم توسعه این مقدار به یک متر سرانه برسد که متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم به بیش از ۷۰ سانتی‌متر سرانه ورزشی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه استان کهکیلویه و بویراحمد به لحاظ سرانه ورزشی جایگاه اول کشور را دارا است ادامه داد: جایگاه تهران در این خصوص رتبه پنجم بوده است و میزان سرانه ورزشی تهرانیان تا پیش از تصدی بنده ۳۳ سانتی متر بوده است.

گودرزی با تاکید بر اینکه تعداد پروژه‌های ورزشی به بهره‌برداری رسیده در مجموع در سال ۹۴ افزایش یافته است ادامه داد: وضعیت زیرساخت ورزشی در استان تهران با توجه به شهرداری‌ها، بخش خصوصی، وزارت ورزش و جوانان و... ۴۳ سانتی متر است.

وی ادامه داد: البته به جهت توسعه فضاهای ورزشی و عمومی که در پارک‌ها اتفاق افتاده تصور من بیش از این مقدار است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲۲ پروژه ورزشی در حال اجرا داریم اظهار کرد: همچنین تعداد پروژه‌های دارای موافقتنامه استانی و ملی ۸۹ مورد و تعداد پروژه‌های افتتاح شده در ۶ ماهه نخست سال جاری تنها دو مورد است که بسیار کم است. همچنین تعداد پروژه‌های عمرانی ملی و استانی در حال اجرا ۲۴ مورد و تعداد پروژه‌های استانی در دست اجرا ۶۵ مورد است.

وی در خصوص مالکیت فضاهای ورزشی گفت: وزارت ورزش و جوانان مالک ۲۶ درصد فضاهای ورزشی بوده و سهم بخش خصوصی در این خصوص ۱۵ درصد، سهم شهرداری‌ها ۱۶ درصد و سهم سایر ارگان‌ها ۴۳ درصد است.

گودرزی با اشاره به سهم ۳۶ درصدی ورزشگاه‌های ویژه زنان و سهم ۶۴ درصدی ورزشگاه‌های مردان بیان کرد: تهران برخلاف تصور عموم به لحاظ فضای ورزشی شهری غیر برخوردار است و تراکم جمعیت مشکلات زیست‌محیطی و محدودیت فضاهای ورزشی مشکلات و آسیب‌های غیر قابل جبرانی را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه درصد سرانه ورزشی شهر تهران به تفکیک حوزه در منطقه شمیران بالا‌ترین میزان و بیش از سایر بخش‌ها بوده و کمترین سهم با ۹ درصد در شمال شرقی تهران واقع است گفت: از شورای شهر انتظارداریم از ظرفیت ماده ۵۳ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت که براساس آن سازمان‌ها مکلفند یک درصد از بودجه خود را به ورزش اختصاص دهند ما را یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در تهران تیم‌هایی وجود دارند که موجب نشاط و انسجام اجتماعی می‌شوند و می‌توانند زمینه‌ساز گرایش جوانان ما به ورزش شوند اما عنایت ما به این تیم‌ها زیاد نیست و این تیم‌ها دچار مشکلات مادی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز