خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا:

پرونده انتشار عکس‌های خصوصی فوتبالیست مشهور در دست بررسی است

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۶۶۹

فرمانده ناجا در مورد پخش شدن عکس‌های خصوصی یک فوتبالیست‌ مشهور اظهار کرد: این مساله در دادسرای ویژه جرائم رایانه‌ای در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اشتری در حاشیه افتتاحیه مرکز امداد و فوریت‌های سایبری گفت: هدف از برگزاری نشست امروز هماهنگی بیشتر میان پلیس فتا و قضات محترمی که مرتبط با فضای مجازی هستند، است.

وی ادامه داد: این نشست نتایج خوبی داشت و با محوریت سرعت بخشیدن به پرونده‌ها و رویه کار‌ها،  هماهنگی‌های به‌روز و تشکیل کارگروه‌ مشترک بین نیروی انتظامی و قوه قضائیه در خصوص جرائم فضای مجازی برگزار شد.

فرمانده ناجا افزود: در حال حاضر ۱۱۰ پلیس فتا با سه ماه تلاش همکاران ما افتتاح شده و از این پس تمام شهروندان می‌توانند؛ از طریق سایت پلیس با پلیس فتا در ارتباط باشند و گزارشات شکایات خود را اطلاع دهند و در کمتر از ۱۰ دقیقه از پلیس فتا جواب بگیرند. البته اگر خطوط مشکل پیدا کنند یا با تراکم گزارشات روبرو باشیم، ممکن است؛ چند دقیقه‌ای بیشتر طول بکشد. همچنین از طریق این مرکز پلیس فتا اگر آسیبی را مشاهده کند به سرعت آن را به مردم انعکاس می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم؛ همچون سنوات گذشته انتخابات سالم و بانشاطی داشته باشیم، گفت: نیروی انتظامی با همه توان خود برای نظم و آرامش امنیت انتخابات فعالیت می‌کند. همین‌طور در فضای مجازی نیز این آمادگی را داریم که اگر تخلفی مشاهده شد با هماهنگی دستگاه قضایی ورود پیدا کرده و آرامش لازم را برقرار کنیم.

سردار اشتری در ارتباط با پخش شدن عکس‌های خصوصی یکی از فوتبالیست‌ها در فضای مجازی گفت: این موضوع در حال رسیدگی در دادسرای جرائم رایانه‌ای است و به محض مشخص شدن نتیجه، طبق قانون عمل می‌کنیم.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه نیروی انتظامی یکی از چهار مرجع رسمی پاسخگویی به استعلامات انتخابات است؛ گفت: پس از ثبت‌نام‌ها، هرگونه سوابقی که در اختیار ما بود، با همکاری پلیس امنیت و آگاهی برای وزارت کشور و دستگاه‌های نظارتی ارسال کردیم.

سردار اشتری در خصوص رسیدگی بر تخلفات برخی محافل انتخاباتی گفت: اگر در هر محفلی تخلفی صورت بگیرد به صورت قانونی برخورد می‌کنیم.

وی در رابطه با مراکز معاینه فنی خودرو‌ها اظهار کرد: از مراکز معاینه فنی می‌خواهیم که با دقت و سرعت لازم وظایف خود را انجام دهند.

سردار اشتری در پایان در پاسخ به این سوال که آیا تلگرام فیلتر خواهد شد یا خیر گفت: مسئله شبکه‌های مجازی در کارگروه تعیین مصادیق مطرح شده و در جلسه آینده در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز