خبرگزاری کار ایران

رئیسی:

هوای آلوده، حق شهروندان را تهدید می‌کند/ پیگیر وظیفه قانونی مسئولان برای رفع آلودگی هوا هستیم

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه هوای مناسب حق همه شهروندان است، هوای آلوده را تهدیدی برای حق عمومی آنها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی در حاشیه نشست مشترک «پلیس فتا و قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های جرایم اینترنتی و رایانه‌ای» گفت: فضای سایبری ضمن امکانات خوبی که برای تولید و تبادل اطلاعات دارد باید مدیریت شود و این یک ضرورت است، زیرا در غیراینصورت فضای ناامنی توسط ناامن‌کنندگان ایجاد می‌شود.

دادستان کل کشور با تاکیدبراینکه باید با هوشیاری و مدیریت اجازه این ناامنی‌ها را ندهیم، افزود: امروز تمامی کسانی که از فضای مجازی استفاده می‌کنند، دغدغه ناامنی را دارند. زمانی که تروریست‌هایی همچون داعش از این فضا استفاده می‌کنند؛ نشان می‌دهد که حساسیت در این حوزه بالاست، بنابراین وزارت ارتباطات باید با حساسیت، توسعه زیرساخت‌ها را دنبال کند.

رئیسی اظهار کرد: همکاران پلیس فتا و بخش قضایی و دولت باید همکاری مستمر و مداومی را داشته باشند تا از وقوع جرایم پیشگیری کنند و اگر جرمی رخ داد؛ سریع و متناسب برخورد کنند.

وی در ارتباط با انتخابات و جرایم انتخاباتی گفت: با جرایم انتخاباتی در فضای مجازی برخورد قاطعی خواهیم داشت و این برخورد هم از طرف پلیس و هم از طرف دادسرا‌ها خواهد بود.

دادستان کل کشور گفت: ستاد جلوگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی ایجاد شده است و این ستاد پیگیری می‌کند که هیچ مورد تخلفی در این زمینه صورت نگیرد.

وی ادامه داد: در تمام کشور مراکز ما با پیگیری دادستانی، جلسات مستمری را در این زمینه برگزار می‌کنند و کمیسیون پیشگیری و رسیدگی به تخلفات فضای مجازی و سایبری نیز فعال شده است.

رئیسی با اشاره به اینکه دادستانی یکی از مراجع چهارگانه برای گرفتن استعلام کاندیداهای انتخابات است، گفت: ستاد پاسخ به استعلامات با مسئولیت معاونت سیاسی فعال شده است و به صورت سریع به سوالات وزارت کشور و شورای نگهبان پاسخ می‌دهد.

وی در ارتباط با آلودگی هوا با تاکید بر اینکه هوای مناسب حق همه شهروندان است، هوای آلوده را تهدیدی برای حق عمومی آنها عنوان کرد.

رئیسی افزود: وظیفه دولتمردان ما رسیدگی به این مسئله است، دستگاه قضا نیز ورود کرده و پیگیر وظیفه قانونی مسئولان است و گزارش‌هایی را در این زمینه تهیه می‌کند. ما هم در جایگاه مدعی حقوق عامه با کسانی که هوا را آلوده می‌کنند، برخورد می‌کنیم و نظارت می‌کنیم که بخش‌های مختلف مسئولیت خود را به درستی انجام بدهند.

دادستان کل کشور گفت: در رسانه‌ها مطرح می‌شود که سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری‌ها و بخشی از صنایع مسئول رسیدگی به معضل آلودگی هوا هستند، اما همه در این زمینه مسئولیت دارند؛ البته مسئولیت اصلی آن با دولت و سازمان حفاظت محیط زیست است.

کد خبر : ۳۳۴۶۱۴