خبرگزاری کار ایران

فانی در دومین جشنواره جلوه‌های معلمی:

تکنولوژی‌های نوین نمی‌تواند جای معلم را بگیرد / تقدیر از رفتار شهروندی سازمانی معلمان

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تکنولوژی‌های نوین نمی‌تواند جای معلم را بگیرد، تاکید کرد: نرم‌افزار و سخت‌افزار روح و عاطفه ندارند و مخاطب شناس نیستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر فانی در مراسم دومین جشنواره جلوه‌های معلمی که عصر امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت میلاد پیامبر اعظم اظهار داشت: چهره اسلام چهره رحمانیت و رحمت است و امیدواریم که بتوانیم پیامبر اعظم را که می‌فرمایند من معلم برانگیخته شدم به عنوان یک الگو برای معلمان در روش و منش داشته‌باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جشنواره جلوه‌های معلمی گفت: حرکتی که از دو سال پیش آغاز شد، جریانی بود که در رسانه‌ها شاهد آن بودیم از معلم مریوانی گرفته که برای همدردی با دانش‌آموز مبتلا به سرطان سرش را تراشید تا معلمی که برای نجات دانش‌آموزان از رودخانه جان خود را به خطر انداخت.

فانی با اشاره به اینکه در ادبیات رفتار سازمانی یک اصطلاحی تحت عنوان رفتاری شهروندی سازمانی داریم عنوان کرد: این رفتار یعنی اقدامی که یک کارمند فراتر از وظیفه و بدون انتظار دریافت پاداش و تشویق آن را انجام می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در گستره بیش از 105 هزار مدرسه و قریب به یک میلیون همکار فرهنگی، معلمان زیادی داریم که رفتار شهروندی سازمانی را به نمایش می‌گذارند این اقدام بسیار پسندید‌ه‌ای است که یک معلم در دورترین روستای کشور بدون حضور رسانه‌ها و سایت‌ها و فقط در محضر الهی این اقدام را انجام می‌دهد.

وی با تاکید براینکه به این یقین رسیدیم که رفتار معلم، لباس پوشیدن او و همچنین اخم و لبخند او الگوی بسیار موثری برای دانش‌آموزان است خاطر نشان کرد: امیدواریم حرکت آموزش و پرورش در معرفی الگو‌های ویژه معلمی بتواند در تربیت بهتر نسل آینده موثر باشد.

فانی ضمن تاکید بر این که تکنولوژی‌های جدید نمی‌تواند جای معلم را بگیرد افزود: نرم‌افزار و سخت‌افزار روح و عاطفه ندارند و مخاطب شناس نیستند.

وی در پایان گفت: امیدوارم در آینده برکات این جشنواره در کتاب‌های درسی، جزوات و همچنین مجله‌های کمک آموزشی  انتشار یاید.

کد خبر : ۳۳۳۸۰۲