خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران انجام شد:

نشست هیات نظارت و بازرسی بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان تهران

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۶۶۹

یکصد و پنجمین جلسه هیات نظارت و بازرسی بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان تهران با حضور کلیه اعضاء و به ریاست غلامحسین اسماعیلی در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست کل تشکیل گردید.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی ، ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت و همچنین تشکر از زحمات ارزشمند اعضاء هیات اظهار داشت: فلسفه تشکیل هیات برابر قانون برخورد با هرگونه نقض حقوق شهروندی حتی در خصوص متهمان و مجرمان است.

وی در ادامه افزود : موضوع کاهش جمعیت کیفری و تعیین تکلیف فوری زندانیان که از مباحث مطروحه در جلسه مسئولان عالی قوه قضائیه نیز به شمار می‌رود و از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: در دادگستری استان تهران همزمان با اجرائی شدن قانون جدید آیین دادرسی کیفری از ابتدای تیرماه سال جاری در این رابطه اقدامات مهمی همچون آموزش دست اندرکاران اعم از قضایی و انتظامی ، فعال تر کردن کمیسیون‌های مربوط به ساماندهی وضعیت زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، پیگیری های مصداقی از طریق معاونت زندان‌ها صورت گرفته و آثار خوبی نیز در بر داشته است.

وی بابیان اینکه  تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله وجود دارد و ضروریست به تلاش‌های خودمان در این عرصه مرتباً بیفزاییم تصریح کرد: انجام برنامه‌های فوق باعث کاهش جمعیت کیفری و فرهنگ سازی در میان همکاران قضایی گردید.

گفتنی است در این نشست تعدادی از گزارش‌هایی توسط دبیر هیات مطرح و بررسی لازم صورت گرفت و در نهایت حسب مورد تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز