خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم:

طرح پیشگیری از سرطان با ورزش در کشور اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۰۶۲

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طرح پیشگیری از سرطان با ورزش با مشارکت پژوهشگاه های علوم ورزشی و سرطان پستان جهاد دانشگاهی کلید خورده و به زودی در کشور اجرایی می شود.

به گزارش ایلنا، رضا قراخانلو رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم در حاشیه چهارمین نشست شورای هماهنگی مراکز آموزشی و پژوهشی ورزش کشور در دانشگاه شهید چمران اهوازاظهار داشت : طرح پیشگیری از سرطان با ورزش در کشور از جمله طرح هایی است که در هفته پژوهش رونمایی شد.

وی افزود: امروزه سرطان به عنوان یک عامل نگران کننده در جامعه محسوب می شود و برای پیشگیری از آن راهکارهای مختلف پزشکی ، جراحی و دارو درمانی وجود دارد اما توسعه ورزش و به کارگیری مداخلات ورزشی یکی از بهترین راهکارهای مبارزه با این بیماری است.

دکترقراخانلو ادامه داد: در این طرح نشان می دهیم که بیماران اگر قبلا ورزش کرده باشند بهتر می توانند فرآیند شیمی درمانی را تحمل کنند و میزان تاثیر مداخلات ورزشی در این مرحله نیز بررسی می شود.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی تصریح کرد: پژوهشگاه در نظر دارد با همکاری بیمارستان امام خمینی (ره) در تهران کلینیک ورزش و سرطان راه اندازی کند و بیماران مبتلا به سرطان از مداخلات ورزش کمک بگیرند.

وی گفت: در آینده سیاست پژوهشگاه در زمینه انجام طرح های تحقیقاتی با مشارکت نهادها و دستگاه های دیگر است.

دکترقراخانلو اضافه کرد: همچنین طرح های بررسی آسیب های ورزشی دانش آموزان کشوربا همکاری پژوهشگاه تربیت بدنی و وزارت آموزش و پرورش و نرم آمادگی جسمانی تمامی اقشار کشور با همکاری 12 دانشگاه از جمله شهید چمران نیز به اجرا در خواهند آمد.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با اشاره به سرمایه گذاری در توسعه فناوری های ورزشی اظهار کرد: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در خصوص صنعت و مهندسی ورزش سرمایه گذاری های خوبی انجام داده است تا در ساخت وسایل و تولیدات آنها با همکاری شرکت های دانش بنیان اقدامات جدی انجام دهد.

وی افزود: این پژوهشگاه مسئول ثبت اختراع در ورزش است و ما زمینه بهره مندی تمام فناوران کشور متمایل به کار در حوزه ورزش از حمایت های پژوهشگاه را فراهم می کنیم.

دکترقراخانلوبا بیان اینکه هدفمندسازی پایان نامه های ارشد و دکتری در رشته تربیت بدنی اهمیت دارد گفت: با برگزاری طرح های ملی سعی در محقق کردن این هدف هستیم.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به بزرگترین همایش و گردهمایی علمی خانواده علوم ورزشی در دانشگاه شهیدبهشتی در اسفند ماه اشاره کرد و گفت: این همایش همه ساله برگزار می شود و امسال یک هزار و 100 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده ودر آن 13 میهمان خارجی حضور دارند.

وی تصریح کرد: در این همایش بیش از 20 پنل و کارگاه و نشست های متعدد با حضور وزارتخانه ها، نهادها، باشگاهها و فدراسیون ها برگزار می شود.

قراخانلو افزود: تفاهم نامه ای در زمینه همکاری مشترک بین دانشگاه شهید چمران اهواز و پژوهشگاه تربیت بدنی به امضا رسید که در تمام زمینه های علمی مربوط به علم ورزشی به ویژه ارتباط و کمک به کشور عراق در زمینه تجهیز آزمایشگاه، کارگاهها و کتاب ها و طرح های پژوهشی همکاری می کنند.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی مراکز آموزشی و پژوهشی متشکل از تمامی دانشکده ها و گروههای علوم ورزشی و تربیت بدنی سراسر کشور است و در حال حاضر 30 دانشکده و گروه در مورد مسائل آموزش و پژوهش و کمیت و کیفیت توسعه رشته تربیت بدنی در کشور هماهنگی های لازم را انجام می دهند.

چهارمین نشست شورای هماهنگی مراکز آموزشی و پژوهشی ورزش کشور روز پنجشنبه با حضور رضا قراخانلو، رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روسای دانشگاهها و مدیران گروههای تربیت بدنی سراسر کشور از 30 دانشگاه کار خود را در دانشگاه شهید چمران اهواز آغاز کرد.

توسعه علوم ورزشی در سطح وزارت و دانشگاهها از جمله محورهای این نشست است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز