خبرگزاری کار ایران

آغاز زندگی مشترک زوج‌های دانشجو بدون اطمینان خاطر از وضعیت شغلی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه زوج‌های دانشجو به رغم نداشتن اطمینان خاطر از وضعیت شغلی زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند، تاکید کرد: زوج‌های دانشجو با این اقدام خود، احساس مسئولیت، شجاعت، شهامت، همت بالا و عزم راسخ خود را نشان می‌دهند و قطعا این توان بالای تصمیم‌گیری با توکل برخدا موجب کسب موفقیت‌های بیشتری در زندگی آینده آن‌ها می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدیان با بیان اینکه نوزدهمین مراسم ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور از ۲۲ دی‌ماه در مشهد مقدس آغاز می‌شود، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود، حدود ۳۵ هزار زوج در قالب ۳۳ دوره در نوزدهمین مراسم ازدواج دانشجویی شرکت کنند.

وی با حضور در مرکز فرهنگی اردوهای دانشجویی در مشهد مقدس افزود: آموزش مهارت‌های زندگی و فرهنگ‌سازی درباره ازدواج آسان، آگاهانه و به هنگام از جمله اهداف طرح ملی ازدواج دانشجویی با عنوان همسفر تا بهشت است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه امسال ۵۰۰ زوج هیأت علمی هم در این طرح حضور می‌یابند، افزود: در این دوره‌های سه روزه، زوج‌ها علاوه بر استفاده از برنامه‌ها و فضای معنوی حرم مطهر امام رضا (ع)، از کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌های حضوری بهره می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در این کارگاه‌های آموزشی، توسط اساتید مجرب، مطالبی درباره بنیان‌های روانی مربوط به ازدواج، تعارض والدین و زوجین، بهداشت روابط جنسی و مسائل مورد نیاز در آغاز زندگی ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان با تاکید بر لزوم آموزش مهارتهای زندگی به جوانان تاکید کرد: افزایش آگاهی و آموزش‌ مهارت‌های زندگی در طرح ملی همسفر تا بهشت، در راستای تقویت و تحکیم بنیان خانواده و فرهنگ‌سازی ازدواج آسان، آگاهانه، پایدار و به هنگام است که زوجین بتوانند کمک‌کار هم برای رسیدن به کمال و آرمان‌های بلند باشند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها جوان‌ها را به خط‌ شکنی درباره موانع ازدواج توصیه کرد و افزود: ما در ازدواج دانشجویی به دنبال این هستیم که جوان‌ها جسارت به خرج دهند و زوائد، بیراهه‌ها و پیرایه‌هایی را که در مسیر ازدواج ایجاد شده است کنار بگذارند.

 

کد خبر : ۳۳۱۶۱۸