خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد:

جمع‌آوری بیش از ۳ هزار معتاد متجاهر

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۴۴۷

رئیس پلیس پایتخت گفت: عوامل نیروی انتظامی تهران بزرگ طی ۲۴ ساعت، بیش از ۳ هزار معتاد متجاهر معابر شهر تهران را جمع آوری و در اختیار مراکز بازپروری قرار داده‌اند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، در سال‌‌های اخیر آمار رو به رشد وجود معتادان متجاهر و خطرناک در سطح شهر باعث شد تا این موضوع به یکی از دغدغه های اصلی مردم به ویژه پایتخت نشینان تبدیل شود.

معتادان متجاهر که بیشتر از سایر شهرهای کشور به پایتخت هجوم می‌آورند بارها توسط پلیس جمع آوری شده اند، ولی به دلیل نبود امکانات کافی و محل نگهداری مناسب دوباره به چرخه اعتیاد و جرم بازگشته‌اند.

پلیس در کنار اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر عملیات های موثری نیز در جهت برخورد با خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر انجام داده است.

ماه‌های گذشته پلیس تهران که شعار مردم مداری را در پیشانی جبهه فعالیت‌های خود قرار داده است، بارها اعلام کرده که می‌تواند تمامی معتادان متجاهر را در کمتر از یک هفته جمع آوری کند و تنها برای این اقدام منتظر همکاری سازمان های ذی صلاح و آماده بودن زیرساخت و زمینه‌های بازپروری معتادان است.

پلیس تهران توانست برای ریشه کن کردن وجود معتادان متجاهر که از طرفی باعث کاهش احساس امنیت در جامعه و افزایش نارضایتی شهروندان و از سوی دیگر یکی از علت‌های وقوع سرقت‌های خرد در سطح شهر شده بود را به سرانجامی مفید و موثر برساند.

مسئولان شهرداری تهران طی جلساتی با عوامل ارشد نیروی انتظامی تهران بزرگ زمینه جمع آوری معتادان را فراهم کرده تا پایتخت نشینان را از این معضل رها کنند.

سردار " حسین ساجدی نیا " فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره موضوع جمع آوری معتادان مرد متجاهر و خطرناک پایتخت،گفت:خوشبختانه طی جلساتی که با مسئولان شهری تهران و سایر سازمان های مربوطه داشتیم، زمینه‌های لازم در جهت جمع آوری این افراد نیز فراهم شد.

این مقام ارشد انتظامی درباره زمان اجرای طرح جمع آوری مردان معتاد متجاهر ‌گفت: مقرر شد تا از نخستین دقایق آغازین بامداد امشب یکشنبه(29 آذر ماه) تا 12 ظهر فردا این طرح در سطح شهر تهران به ویژه نقاط مرکزی مانند خیابان های شوش، مولوی،محله هرندی و محدوده بازار تهران انجام شود.

رئیس پلیس پایتخت با بیان این که پس از اتمام طرح فبلی (جمع آوری زنان معتاد متجاهر ) و آماده شدن کمپ های لازم، طرح جمع آوری مردان معتاد تهران نیز آغاز شد،افزود: این طرح تا تکمیل ظرفیت ادامه خواهد یافت و هدف از این طرح نیز این است که افراد پس از جمع آوری از اعتیاد پاک شده و هویت خود را بازیابند و وارد چرخه زندگی شوند.

سردار ساجدی‌نیا با اشاره به این که در بحث جمع آوری معتادان متجاهر نهادهای ذی ربط نظیر قوه قضائیه ،استانداری، وزارت بهداشت و درمان ،ستاد مبارزه با موادمخدر، ریاست جمهوری،بهزیستی و به خصوص شهرداری تهران پلیس پایتخت را یاری رساندند،خاطرنشان کرد: تمام تلاش عوامل نیروی انتظامی تهران بزرگ فراهم کردن جامعه‌ای همراه با آرامش برای شهروندان است که شهروندان بتوانند به دور از دغدغه و نگرانی به فعالیت‌ها‌ی روزانه خود بپردازند.

سردار ساجدی نیا تاکید کرد:اجرای این طرح تا جمع آوری معتادان متجاهر و پاکسازی چهره شهر ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از شهروندان تهرانی خواست در صورت مشاهده این افراد مراتب را از طریق سامانه فوریت های پلیسی 110 به پلیس اعلام کنند تا نسبت به جمع آوری این معتادان اقدام شود.

گفتنی است،از دهم آذرماه امسال نیز جمع آوری زنان معتاد متجاهر آغاز و طی یک هفته با همکاری  شهرداری تهران حدود 500 زن جمع آوری و به مراکز درمانی و مددسراها منتقل شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز