خبرگزاری کار ایران

افزایش اعتیاد در میان زنان جای نگرانی دارد

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۳۴۷

مشاور سابق وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید تبدیل به سند ملی راهبردی و بصورت کلان تصویب شود.

به گزارش ایلنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، سهیل معینی افزود: همه دستگاه های دولتی و غیردولتی در این زمینه وارد عرصه عمل شوند تا بتوانیم طی بازه زمانی سه تا پنج سال موفق به کاهش اعتیاد در کشور شویم.

وی ادامه داد: مصرف مواد مخدر در همه کشورهای جهان وجود دارد ولی زمانی این موضوع مساله ساز می شود که تبدیل به مساله اجتماعی و بحران شود، یعنی بخش وسیعی از جمعیت فعال یک کشور درگیر اعتیاد شوند و سن اعتیاد نیز کاهش یابد.

معینی ادامه داد: تغییر مصرف مواد مخدر از نوع سنتی به صنعتی و افزایش اعتیاد در میان زنان از جمله مشکلات پیش رو در حوزه مواد مخدر است که این مسائل بسیار جای نگرانی دارد و باید اقدامات لازم صورت گیرد.

مشاور سابق وزیر تعاون افزود: وضعیت نامناسب اقتصادی، افزایش نرخ بیکاری و کاهش درآمدهای ناشی از تهدید و تحریم ها نیز به مساله اعتیاد در کشور دامن زد که امیدواریم با برنامه های جامع بتوان میزان اعتیاد را در کشور کاهش داد و مانع از رشد بیشتر آن شد.

معینی تصریح کرد: افزایش رشد اعتیاد هشدار است و رشد اعتیاد موید این مساله بوده که برخی سیاست های اجرایی در حوزه اجتماعی تاکنون موفق نبوده و رویکرد اجتماعی که از سوی وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده به دلیل مشارکت پذیری آحاد جامعه می تواند موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه فقر، بیکاری و حاشیه نشینی فرد را به اعتیاد سوق می دهد، افزود: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر یک رویکرد کلان و کلی است که برای تحقق اهداف باید به سه بخش درمان جسمی، روحی و اجتماعی معتادان در این رویکرد توجه داشت.

مشاور سابق وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: برای مبارزه همه جانبه با اعتیاد و مواد مخدر مداخله تمام دستگاه های مدیریت اجتماعی در سطوح مختلف نیاز است و دستگاهی همچون وزارت بهداشت با ورود به درمان معتادان در کاهش هزینه ها موثر است.

وی با اشاره به نقش شهرداری در مبارزه با اعتیاد افزود: شهرداری با شناسایی گروه های خیابانی اعتیاد، بسیار در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر می تواند سهیم باشد و سایر دستگاه ها نیز با ایجاد اشتغال در توانبخشی روحی معتادان بهبودیافته می توانند در این عرصه فعالیت کنند.

معینی افزود: برای پیشگیری از اعتیاد، آموزش وسیع جامعه از طریق صدا و سیما و مدارس ضرورت دارد، متاسفانه بسیاری مواقع به جای اینکه برای برداشتن یک مشکل قدم برداریم، بدنبال پوشاندن آن در سطح جامعه هستیم که این مشکلات را دو چندان می سازد و توجه به این مساله نباید مورد غفلت واقع شود.

مشاور سابق وزیر تعاون با تاکید بر لزوم افزایش ضریب نشاط در جامعه جهت کاهش اعتیاد گفت: افزایش آگاهی و دانش جوانان و نوجوانان، توجه به گسترش تفریحات سالم و شادی همچنین مسائل فرهنگی سبب می شود که مبارزه با اعتیاد در حد شعار باقی نماند و در سطح کشور بصورت واضح عملیاتی شود.

براساس آمار یک میلیون و 325 هزار نفر در کشور مصرف کننده موادمخدر شمارش شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز