خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد:

4 لایحه محیط زیستی در انتظار بررسی مجلس

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۹۸۸

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 4 لایحه محیط زیستی در دستور کار مجلس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در حاشیه نشست خبری اجلاس جهانی تغییرات آب و هوایی در پاریس گفت: در حال حاضر لایحه هوای پاک، لایحه ارزیابی زیست‌محیطی، لایحه خاک و لایحه حفاظت از تالاب و دریاچه‌های ایران در دستور کار مجلس قرار دارد که امیدواریم مجلس قبل از ورود به بحث بودجه به آن رسیدگی کند.

وی در ارتباط با سوال خبرنگاران مبنی بر تاثیر کیفیت بنزین در آلودگی هوا گفت: ما هر سه ماه یک بار کیفیت بنزین را آزمایش می‌کنیم. بنزین پتروشیمی از اردیبهشت سال 93 کاملا حذف و توزیع بنزین یورو 4 در کشور آغاز شده است. این مساله تاثیر مستقیمی بر کاهش آلودگی هوا داشته است. به طوری که شاهدیم در روزهای ناسالم وضعیت برخی از آلاینده‌های خطرناک  در شرایط پاک قرار دارد و تنها ذرات کمتر از 2.5 میکرون است که اکنون مشکل‌ساز شده و باید به آن بپردازیم.

وی با اشاره به شرایط پساتحریم در بهبود وضعیت زیست محیطی گفت: شرایط پساتحریم فرصت مناسبی را برای همکاری‌های دوجانبه با دیگر کشورها در زمینه فناوری محیطی ایجاد می‌کند.در حال حاضر نیز در این زمینه با کشورهایی همچون ایتالیا، لهستان، فنلاند، ژاپن و نروژ مذاکراتی را داشته‌ایم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در اجلاس پاریس کشورهای صنعتی تعهد کرده‌اند که سالانه 100 میلیارد دلار به صندوق سبز اقلیم بپردازند تا از این طریق کشورهای در حال توسعه برای انجام اقدامات و تعهدات خود از این منابع کمک کنند. این مساله امر مهمی است که ما نیز سعی می‌کنیم از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز