خبرگزاری کار ایران

در واکنش به طرح ادغام سنجش و پذیرش دانشجو تاکید شد؛

کاهش شانس پذیرش متقاضیان در تحصیلات تکمیلی/اصرار مجلس در این زمینه جای سوال است

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد با طرح تجمیع آزمون‌های تحصیلات تکمیلی به شدت مخالف است، گفت: نمی‌دانیم مجلس چه اصراری دارد که این طرح حتما باید اجرا شود؟!

فرهاد حسین‌زاده لطفی ضمن مخالفت با طرح سنجش و پذیرش مجلسی‌ها که بر مبنای آن قرار است؛ آزمون‌های تحصیلات تکمیلی تجمیع شود، اظهار داشت: با اجرای این طرح علاوه بر اینکه تعداد پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی به‌شدت کاهش می‌یابد، استرس و نگرانی دانشجویان نیز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: وقتی شما اجازه می‌دهید؛ افراد متقاضی تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی، در دو آزمون شرکت کنند، شانس پذیرش را بالا‌تر می‌برد و از طرفی داوطلبان استرس کمتری دارند و با اطمینان خاطر بیشتری شرکت می‌کنند؛ به طور حتم این شرایط به نفع آنها خواهد بود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد با بیان این مطلب که تجمیع آزمون‌های تحصیلات تکمیلی شانس پذیرش دانشجویان را کاهش می‌دهد، اضافه کرد: شرکت متقاضیان در دو آزمون سبب می‌شود، اگر فرد به هر دلیلی نتوانست یک آزمون را بدهد؛ در آزمون دیگری شرکت کند و شانس بیشتری برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی داشته باشد.

حسین‌زاده لطفی با تاکید بر اینکه بدیهی‌ست دو آزمون مستقل، به نفع متقاضیان است، گفت: دانشگاه آزاد با طرح تجمیع آزمون‌های تحصیلات تکمیلی به شدت مخالف است، اما اگر به هر صورت مجلس این طرح را به تصویب برساند، ما نیز آن را اجرا خواهیم کرد.

وی با بیان این مطلب که آزمون‌های دانشگاه آزاد مشکلی ندارد، گفت: وزارت علوم و وزارت بهداشت بر روی پذیرش دانشجویان ما نظارت دارند و کمترین خطا در آزمون‌ها را دانشگاه آزاد داشته است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه نمی‌دانیم؛ مجلس چه اصراری دارد که این طرح حتما باید اجرا شود، گفت: ما دلایل مخالفت خود را به کمیسیون آموزش ارائه دادیم و خیلی از اعضای کمیسیون این دلایل را قبول دارند و مخالف طرح تجمیع هستند.

حسین‌زاده لطفی با بیان اینکه سال گذشته در دانشگاه آزاد، سهم آزمون کتبی ۷۵ درصد و سهم مصاحبه تنها ۲۵ درصد بود، گفت: این در حالی است که در آزمون وزارت علوم سال گذشته ۷۰ درصد سهم مصاحبه و ۳۰ درصد آزمون کتبی بوده است و البته هدفگذاری هم کرده‌اند که سهم مصاحبه به ۹۰ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه آزمون‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد از سلامت و عدالت بیشتری برخوردار است، گفت: به طوری که اگر دانشجو نمره کتبی خوبی داشته باشد، اصلا حذف نمی‌شود.

کد خبر : ۳۲۸۹۹۳