خبرگزاری کار ایران

حسن‌پور در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

بازار سیاه ماسک‌های بهداشتی در کرمان/ مجبور به افشای پشت پرده هستیم

نماینده مردم سیرجان گفت: سال گذشته ۱۴ نفر براثر بیماری آنفولانزا در استان کرمان فوت کردند اما اطلاع‌رسانی درستی انجام نشد و امسال هم براساس آمار رسمی ۲۸ نفر در کرمان و ۵ نفر در سیستان و بلوچستان درگذشته و تعداد بسیاری هم در بیمارستان‌ها بستری هستند.

شهباز حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با انتقاد از نحوه رسیدگی به مبتلایان به آنفولانزا در استان کرمان اظهار داشت: صبح امروز در تذکری که در صحن مجلس مطرح کردم و از رئیس مجلس و هیات رئیسه براساس ماده ۱۱۰ آیین‌نامه داخلی مجلس انتقاد کردم که چرا برخلاف آیین‌نامه در مواقع اضطراری به نمایندگان و مسئولان اطلاع‌رسانی نمی‌کنند تا از دولت بخواهند به مشکلات رسیدگی کنند. خوشبختانه آقای لاریجانی تذکر را پذیرفتند و به کمیسیون بهداشت و وزیر دستور دادند نیروی پزشکی به منطقه اعزام کنند.

وی افزود: در بحث مسائل بهداشتی پیشگیری باید قبل از درمان صورت بگیرد٬ اما امروز مرحله درمان را هم جدی‌ نگرفته‌ایم و شاهدیم که مرگ و میر همچون سوز پاییزی مردم را چون برگ خزان زمین‌گیر کرده‌است.

وی با بیان اینکه اکثر ملزومات پزشکی مردم در استان کرمان کمیاب یا نایاب شده‌ است٬ گفت: در تماس‌هایی که با منطقه داشتم٬ با خبر شدم که بازار سیاه ماسک بهداشتی به راه افتاده که با قیمت ۱۲ الی ۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که در شرایط اضطراری کنونی این وسایل باید به صورت رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس اضافه کرد: متاسفانه تا این لحظه هیچ اقدام عملی و کارسازی در راستای خواسته‌ها و نیازهای ضروری مردم انجام نگرفته و جای تاسف است که اعلام کنم از یکسال پیش به معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان اعلام کردم که وضعیت بهداشتی استان کرمان نامناسب است و سپس از طریق آقای مرندی در کمیسیون بهداشت مجلس به او پیغام دادم. اما متاسفانه علیرغم تلاش‌های بسیار ما برای سفر وی به سیرجان، اعلام کردند که فرصت ندارند.

حسن‌پور تصریح کرد: از آنجا که هیچ اقدام عاجل و عملی و تاثیر‌گذاری در راستای حل مشکلات بهداشتی مردم کرمان صورت نگرفته٬ خواستار برکناری مسئولان وزارت بهداشت و درمان هستیم.

نماینده مردم سیرجان در مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه شرایط به‌گونه‌ای است که مجبور به افشای برخی پشت‌پرده‌ها هستیم٬ سال گذشته ۱۴ نفر براثر بیماری آنفولانزا در استان کرمان فوت کردند٬ اما هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی درستی انجام نشد و امسال هم براساس آمار رسمی ۲۸ نفر در کرمان و ۵ نفر در سیستان و بلوچستان درگذشتند و تعداد بسیاری هم در بیمارستان‌ها بستری هستند که باید سریعا به تهران اعزام شوند٬ اما رسیدگی خاصی صورت نگرفته است.

کد خبر : ۳۲۸۳۲۶