خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

بسیجیان در اجرایی شدن سیاست‌های کلی محیط زیست نقش ایفا کنند

asdasd
کد خبر : ۳۲۵۷۰۶

رئیس و اعضای شورای بسیج سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت هفته بسیج با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا، ابتکار در این دیدار، یکی از ویژگی های مهم بسیج را الگوسازی در ابعاد مختلف اخلاقی و شخصیتی عنوان کرد و گفت: الگوسازی ویژگی است که همواره مورد تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده و هست.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در حرف و شعار ممکن است بسیاری مباحث طرح شود که در شرایط سخت، دشوار، آزمون های زندگی و رفتار عملی انسان مورد غفلت قرار گیرد، اظهار کرد: در دشواری ها و کاستی ها، بسیاری از آرمان های انسان دچار چالش می شود و از این رو انسان مداوم به تزکیه نفس نیاز دارد.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد الگوهای رفتاری شاخص در ادارات، تصریح کرد: بسیج و بسیجیان می توانند با شناخت درست وظایف و جایگاه خود در این مهم، نقش داشته باشند.
 
وی افزود: کارمند بسیجی می تواند با نمایش و اجرای سلامت اداری، اخلاق حسنه، مسئولیت پذیری، پایبندی به اصول در رفتار و عمل خود، امر به معروف و نهی از منکر عملی و الگوسازی محیط پیرامونی خود را داشته باشد.
 
ابتکار با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف در شاخه های مختلف همچون انرژی، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین سیاست های دولت یازدهم و سازمان حفاظت محیط زیست نیز اجرای اقتصاد مقاومتی است و بسیجیان می تواند در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، بازویی موثر برای کشور و الگویی سازنده برای سایرین باشند.
 
ابلاغ سیاست های کلان پشتوانه ای بزرگ برای محیط زیست کشور
 
معاون رئیس جمهور اشاره ای هم به ابلاغ سیاست های کلان محیط زیست توسط مقام معظم رهبری داشت و از این سیاست ها به عنوان پشتوانه و دلگرمی بزرگ برای سازمان حفاظت محیط زیست و محیط زیست کشور نام برد و تاکید کرد: بسیج و بسیجیان می توانند نقشی ارزنده در اجرایی شدن این بندها داشته باشند.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خودباوری برای استفاده از تولیدات داخلی و ملی، اصلاح الگوی مصرف به ویژه در بخش منابع پایه، غذا و انرژی همچون آب و نان را از جمله مواردی برشمرد که نیاز مند اصلاح و بازنگری رفتاری و نظری هستند.
 
وی از نقش موثر بسیج و بسیجیان در اجرای بحث ماده 190 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه مبنی بر گسترش مدیریت سبز گفت و افزود: بسیج می تواند به عنوان هسته ای برای ایجاد ارتباط و پیوند سازمان حفاظت محیط زیست با سایر سازمان ها و ارگان های دولتی در اجرای این مهم نقش داشته باشد.
 
ابتکار اضافه کرد: بسیج می تواند به یکی بازوی مهم برای محیط زیست در فعالیت های مختلف تبدیل شود و به طور نمونه می تواند در بحث مقابله با گرد و غبار، در موضوع درختکاری و بیابان زدایی کمک بزرگی داشته باشد که البته در حال حاضر نیز در این زمینه فعالیت های بسیار خوبی داشته است.
 
بسیج یکی از سرمایه های ارزشمند و بزرگ اجتماعی است
 
معاون رئیس جمهور بسیج را یکی از سرمایه های ارزشمند و بزرگ اجتماعی دانست و گفت: فراگیری بسیج یکی از ویژگی ها بوده که همواره مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و هست و از این رو باید تلاش شود تا در فعالیت های مختلف بسیج از بالاترین میزان جدب مشارکت مردم بهره گرفته شود.
 
وی بسیج را موضوعی فرهنگی و اعتقادی دانست و ادامه داد: هرچه بسیج مردمی تر، عمومی تر و فراگیر تر باشد، از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار خواهد بود.
 
معاون رئیس جمهور اشاره ای هم به فعالیت های دفاعی بسیج داشت و اظهار کرد: بسیج و به طور کلی تمام افراد جامعه باید همواره آماده دفاع از خاک میهن باشند زیرا کشور همواره با تهدیدات مختلفی مواجه است که تنها شکل این تهدیدات در زمان های مختلف تغییر می کند.
 
ابتکار افزود: در شرایط فعلی و به دلیل شرایط منطقه، تروریسم تهدیدی جدی است و از این رو آمادگی و شناخت کامل برای مقابله با تهدیدات ضروری است.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خروج ایران از تحریم های ناعادلانه را فرصتی بسیار خوب توصیف کرد و گفت: باید بیشترین بهره برداری مثبت از این شرایط برای کشور را داشته باشیم و با کار و تلاش مضاعف به ویژه در حوزه های تخصصی کشور را به سمت رشد و ترقی سوق دهیم.
 
وی تاکید کرد: بسیجیان با ترسیم چارچوب اخلاقی و رفتاری مثبت از خود می تواند الگوهایی مهم در جامعه و محیط پیرامون خود باشند.
 
بنا بر این گزارش ، محمد قدیری ابیانه فرمانده مرکز مقاومت بسیج سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت های بسیج سازمان ارائه کرد و گفت: توجه ویژه به اجرای مباحث اقتصاد مقاومتی، جذب نخبگان، گسترش مدیریت سبز و امر به معروف از جمله مهم ترین شاخص های برنامه ریزی در سال جدید هستند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز