خبرگزاری کار ایران

تشکیل اولین جلسه انجمن میراث فرهنگی به ریاست استاندار تهران

asdasd
کد خبر : ۳۲۵۱۴۷

پس از گذشت دو دهه از تصویب اساسنامه تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی در سال ۷۳، با ابلاغ دستورالعمل احیای مجدد این انجمن از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی به استانداران سراسر کشور در اسفند ماه سال ۹۳، نخستین جلسه انجمن میراث فرهنگی استان تهران به ریاست استاندار تهران و ۱۷ عضو حقیقی و حقوقی آن برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، رجبعلی خسروآبادی دبیر انجمن و مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: ایجاد یک تشکل فراسازمانی در حوزه میراث فرهنگی امری اجتناب ناپذیر و ضروری برای صیانت از میراث فرهنگی استان تلقی می‌شود، زیرا به عقیده ما حفظ میراث ملی نیازمند یک عزم ملی است.

وی ادامه داد: حضور نهاد‌ها و ارگان‌های تاثیر گذار در حوزه فرهنگ سازی، پژوهش و حفظ و احیای میراث فرهنگی به عنوان اعضای حقوقی در این انجمن می‌تواند گره گشای بسیاری از تصمیمات و سیاست‌های اتخاذ شده باشد و امیدواریم از این هم افزایی ایجاد شده حد اکثر استفاده را در صیانت از میراث فرهنگی انجام دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران ادامه داد: عضویت استاندار به عنوان بالا‌ترین مقام اجرایی استان در ریاست این انجمن می‌توانند مصوبات جلسات را برای تمامی دستگاه‌های اجرایی استان الزام آور نماید.

خسروآبادی گفت: پس از تشکیل انجمن میراث فرهنگی استان، انجمن‌های شهرستانی نیز به ریاست فرمانداران تشکیل خواهد شد و به صورت مویرگی این روند ادامه خواهد یافت تا در بخشداری‌ها و سپس دهیاری‌ها انجمن‌های میراث فرهنگی تشکیل شود.

وی جلب حمایت مادی و معنوی مردم و تشریک مساعی همه جانبه آنان در می‌نه پژوهش، حفظ، احیاء معرفی و آموزش میراث فرهنگی را هدف عنوان شده در اساسنامه این انجمن عنوان کرد.

استاندار، مدیر کل میراث فرهنگی استان، رئیس دانشگاه یا مراکز آموزش عالی استان، رئیس کل دادگستری، شهردار تهران، رئیس شورای شهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، مدیرکل مسکن و شهرسازی استان، مدیر کل حفاظت محیط زیست و پنج تن از صاحب نظران حوزه میراث فرهنگی اعضای این انجمن را تشکیل می‌دهند.

اولین جلسه انجمن میراث فرهنگی استان تهران امروز چهارشنبه (۴ آذرماه) ساعت ۱۵ در سالن جلسات استانداری تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز