خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری خانه مداحان مطرح شد؛

سبک‌های نامناسب مداحی باید اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۹۳۴

رئیس جامعه ستایشگری کشور گفت: اگر می‌بینیم؛ جوانی سبک‌های نامناسب مداحی را می‌خواند، فورا نمی‌توان او را سرزنش کرد و باید او را راهنمایی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا سازگار (رئیس جامعه ستایشگری کشور) در نشستی که امروز در خانه مداحان برگزار شد؛ درباره سبک‌های جدید مداحی که با انتقاداتی هم همراه بوده است، گفت: اگر می‌بینیم جوان مداح سبک‌هایی می‌خواند که در شأن اهل‌بیت(ع) نیست، فورا نمی‌توانیم آن را از مقامش پیاده کنیم و با زبان تند با او حرف بزنیم.

وی افزود: اگر می‌بینیم؛ جوانی سبک ناجوری را می‌خواند، فورا نمی‌توان او را سرزنش کرد و باید او را راهنمایی کنیم و بگوییم که نوحه یعنی تاثر و گریه نه اینکه طرب‌انگیزی داشته باشد و حتی اگر باز هم توجه نکرد، باز هم باید با زبان لین با او صحبت کنیم.

رئیس جامعه ستایشگری گفت: ما همراه با هیات رزمندگان قرار بود؛ تعدادی از این جوانان را دعوت کنیم و به آنها بگوییم که شما امر خطیری بر دوش دارید و شما مسئول هستید، چرا که جمع زیادی پامنبری شما هستند.

سازگار بار دیگر با تاکید براینکه نمی‌توان با اخم و غیظ با این جوانان صحبت کرد، اظهار داشت: ما امیدمان به نسل جوان است و باید با زبان خوب آنها را هدایت کنیم چرا که جمعیت حال حاضر مداحی‌های ما برای جوانان است.

وی همچنین درباره ورود مداحان به مباحث سیاسی گفت: ما تا حدی می‌توانیم؛ در امور سیاسی دخالت کنیم همانطور که رهبری ما در انتخابات جناح‌بندی نمی‌کند ما هم باید به پیروی از رهبری به مردم بگوییم که به فرد اصلح رای دهند.

رئیس جامعه ستایشگری ادامه داد: البته می‌توان مردم را در خفا راهنمایی کنیم و بگوییم به فلانی رای بدهید ولی در عیان نمی‌توان این کار را کرد. سیاست ما این است که مردم را راهنمایی کنیم که به کسی رای دهند که اصلح و در خط انقلاب باشد.

سازگار در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیک شدن به اربعین توصیه شما به مداحان چیست؟ گفت: شوری که محتوا داشته باشد؛ خوب است، البته توصیه من به مداحان در همه مراسم‌ها است و خلاصه به اربعین نمی‌شود، اما شور اربعین چیز دیگری است و از آن باید به بهترین شکل بهره‌برداری شود.

وی افزود: توصیه من به مداحان این است که اولا شور اربعینی را حفظ کنند و خودشان ببینند که چه سبکی مناسب و جانسوز است. اگر می‌خواهید اربعین 28 صفر نتیجه بدهد باید مداحی‌ها و نوحه‌ها محتوا داشته باشد.

مهدی فاطمی (معاون برنامه‌ریزی مداحان) در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا خانه مداحان لیست انتخاباتی برای مجلس اعلام خواهد کرد، گفت: خانه مداحان در حال حاضر ارائه هر گونه لیست در انتخابات مجلس را تکذیب می‌کند، چرا که هنوز به این اجماع نرسیده‌ایم که لیست ارائه دهیم، اما اگر لازم باشد؛ حتما این کار را خواهیم کرد.

فاطمی با بیان اینکه ما  در میان مداحان دکتر و مهندس کم  نداریم گفت: فعلا نه لیستی داریم و نه می‌خواهیم از فردی حمایت کنیم اما هر زمان که احساس خطر کنیم وارد می‌شویم. اگر قرار باشد کسی را معرفی کنیم، این فرد حتما به نظام وفادار و منطبق با منویات رهبری است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی خانه مداحان با اشاره به برنامه‌هایشان در مراسم اربعین در مسیر نجف تا کربلا گفت: با همکاری معاونت خدمات شهرداری تهران این قرار را گذاشته‌ایم که چند نفر از مداحان از جمله مهدی سلحشور، سید مهدی هاشم‌زاده را به کربلا اعزام کنیم. همچنین آقایان محسن و محمدرضا طاهری قرار است؛ در برنامه تلویزیون کوی محبت افاضاتی را داشته باشند.

همچنین جواد احمدی مشاور رسانه‌ای و دبیر این نشست با اشاره به مدگرایی در هیات‌ها گفت: هر ضلع و سنگر جبهه جنگ نرم را که نگاه می‌کنیم، در هیات‌های ما رسوخ کرده‌است و خانه مداحان تک‌به تک در حال شناسایی و در حد بضاعت خودش برای رفع این مسئله قدم بر می‌دارد.

احمدی اضافه کرد: خانه مداحان چندین سال است که تاسیس شده و مسئولان ما می‌گویند که مهمترین سنگر جبهه نرم هیات‌های ما هستند؛ پس چرا به خانه مداحان بها داده نمی‌شود و صرفا مسئولان که به اینجا می‌آیند 4 عکس می‌اندازند و می‌روند.

همچنین حسن آهی (رئیس هیات‌مدیره خانه مداحان) گفت: این موسسه یک NGO است و با کمک‌های خیرین اداره می‌شود و با مشکلات بودجه‌ای مواجه است، البته بسیاری از نمایندگان را دعوت کردیم آنها حرفهای ما را گوش دادند و نامه نوشتند اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

وی درباره درخواست کمک از سازمان‌های مختلف گفت: نامه‌ای برای اداره اوقاف زدیم و از‌ آنها برای برگزاری مراسم امام حسین(ع) کمک خواستیم که آنها با توجه به اینکه موقوفه‌های بسیاری برای امام حسین(ع) را در اختیار دارند اما تنها یک میلیون تومان کمک کردند و عنوان کردند که موقوفه‌ها مقید است و ما آنها را نمی‌توانیم به شما بدهیم.

رئیس هیات مدیره خانه مداحان با تاکید براینکه شهرداری و کمیسیون فرهنگی شورای شهر باید ردیف بودجه‌ای برای خانه مداحان در نظر بگیرند، گفت: البته آقای دبیر کمک زیادی به ما کردند با اینکه اصلا کار ما ربطی به ایشان نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز