خبرگزاری کار ایران

دبیر اول کمیسیون قضایی مجلس:

قانون مبارزه با مواد مخدر اصلاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۸۹۲

دبیر اول کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی از طرحی برای اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در کمیسیون قضایی خبر داد و گفت: در این طرح راهکارهای برخورد با استعمال و کنترل اعتیاد ارایه شده است.

به گزارش ایلنا، میرهادی قره سید به اینکه مبارزه اجتماعی با اعتیاد، باید به دو روش انجام شود، افزود: سیستم کنترلی قوی و آموزش اساسی و زیرساختی روش‌های مبارزه با مواد مخدر است که باید مسوولان و دست اندکاران مربوطه به آنها توجه کنند.

وی اظهار داشت : متاسفانه سیستم کنترلی که تاکنون در امر مبارزه با مواد مخدر بکار گرفته می‌شود، در امر مقابله جوابگو نبوده و با معتاد به عنوان یک مجرم برخورد می‌شود.

قره سید با اشاره به اینکه ما نیاز به یک چرخه اساسی زیرساختی برای قوی شدن سیستم کنترلی در امر مبارزه با مواد مخدر داریم، ادامه داد: آموزش اساسی و زیر ساختی برای مقابله با اعتیاد نیز باید از سطوح ابتدایی انجام شود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پایه‌ای‌ترین سن آموزش و تربیت پذیری، از سطوح ابتدایی است و باید به دنبال با اهمیت‌ترین بخش برنامه و انسجام بخشی در شخصیت کودکان در مقابله با مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی بود.

قره سید تصریح کرد: ضروریست آموزش مهارت زندگی و پیشگیری از اعتیاد یکی از برنامه‌های ویژه و در دانش‌آموزان ابتدایی قرار گیرد.

به گفته عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، منظور از آموزش مهارت‌ها آن است که فرد در رابطه با خود، جامعه و دیگران مسوولانه برخورد کند و تصمیم گیری‌های صحیح در مواقع پرخطر داشته باشد.

قره سید افزود: فردی که مهارت‌های زندگی را یاد می گیرد بدون اینکه به خود یا دیگران صدمه بزند مسوولیت پذیر می شود و در برابر مشکلات بهترین عکس العمل را نشان می‌دهد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : ایجاد عزت نفس، تدوین اهداف واقع گرایانه، مقابله با اضطراب،ارتباط موثر، تصمیم‌گیری و راهبری تعارض از فواید آموزش اساسی در برابر مصرف مواد مخدر است.

قره سید خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی برای پیشگیری از اعتیاد را‌ می‌توان به صورت عمومی و در موقعیت‌های بالقوه مصرف مواد مخدر به کار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز