خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی:

می‌گویند "علامه" محافظه‌کار شده است

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه نگاه و انتظار دانشجویان این است که 16 آذر زمان غلیان جریانات سیاسی است، گفت: یک گروه از دانشجویان انتظار دارند که دانشگاه به صورت رادیکالی سیاسی شود که مشی اعتدالی دولت اجازه نمی‌دهد و از سوی دیگر نیز برخی دانشجویان بسیجی به وزارت علوم انتقاد دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین سلیمی در نشست روسای دانشگاه‌ها با استاندار تهران، با اشاره به اینکه از قدیم الایام جنبه سیاسی این دانشگاه همیشه پررنگ‌تر بوده و بیشتر با برندهای سیاسی شناخته می‌شده است، اظهار داشت: در دو سال اخیر ما تلاش کردیم که این دانشگاه با برند علمی بیشتر شناخته شود، اما این مساله باعث شده که تا حدودی از طرف تندروها در دو جناح یک جور محافظه کاری به حساب بیاید.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: اما مساله این است که ما می‌خواستیم که در این مدت التهاب‌زدایی کنیم و تا حدودی هم موفق بودیم. در حال حاضر با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، مطالبه فعالیت‌های پرهیجان سیاسی اوج می‌گیرد و به نظر می‌رسد ما باید فضا را بازتر کنیم.

سلیمی با بیان اینکه نگاه و انتظار دانشجویان این است که 16 آذر زمان غلیان جریانات سیاسی است، اضافه کرد: یک گروه از دانشجویان انتظار دارند که دانشگاه به صورت رادیکالی سیاسی شود و خب طبیعتا مشی اعتدالی دولت اجازه نمی‌دهد و از سوی دیگر نیز برخی دانشجویان بسیجی به وزارت علوم انتقاد دارند.

کد خبر : ۳۲۳۸۴۸