خبرگزاری کار ایران

ربیعی در پاسخ به انتقاد نماینده یاسوج:

برای گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار به شهر کارگری گچساران رفتم

وزیر کار با بیان اینکه هر ساله به مناسبت تصویب قانون کار در شهرهای کارگری حاضر می‌شوم، گفت: دلیل حضور من در گچساران در این روز قبل از حضور در یاسوج به دلیل سابقه 60 ساله کارگری در این شهر بود.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی امشب در آخرین مرحله از سفر کاری خود در استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سالروز تصویب قانون کار،  پس از حضور اولیه در شهرستان گچساران وارد شهر یاسوج مرکز استان شد.

به همین منظور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در حضور وزیر کار در جایگاه حاضر شد و لب به انتقاد از نحوه حضور مسئولان کشوری به خصوص وزرا در این استان گشود.

غلام‌محمد زارعی در این مراسم با بیان اینکه اکنون در فضای مجازی و اجتماعی موضوعاتی شنیده می‌شود که به نفع وحدت و یکپارچگی استان نیست، اظهار کرد: مردم این استان از گذشته‌ها تاکنون با آرامش و بدون تشتت در کنار هم بوده‌اند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید این انسجام همچنان ادامه پیدا کند اما این روزها در فضای مجازی با موضوعاتی مواجه می‌شویم که چندان خوشایند نیست.

وی بیان کرد: براساس رویه معمول در همه سال‌های گذشته وزرای دولت در سفر به استان معمولا از مسیر مرکز استان ورود پیدا می‌کردند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بعد از حضور در استان و استقبال استاندار و مسئولان و شاید حضور در جلسه شورای اداری در صورتی که در دیگر شهرستان‌های استان برنامه‌ای تدوین می‌شد همه مسئولان در کنار اعضای هیئت دولت بودند.

زارعی بیان کرد: همه استان را به عنوان یک استان یکپارچه می‌دانیم و همه جای استان متعلق به همه ما می‌باشد و تعلق خاطر عمیق به همه جای استان داریم اما شرایط و حساسیت‌ها به گونه‌ای است که مستلزم تدبیر است.

وی با بیان اینکه از موضع تدبیر صحبت می‌کنم، افزود: قلبا مشی اعتدالی دارم و دولت هم برآمده از حضور و رأی مردم در یک دولت اعتدالی است که نقطه امید مردم است.

زارعی گفت: بعد از این که از حوزه افراط و تفریط عبور کردیم این رویکرد اعتدالی زمینه وحدت را ایجاد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس با تأکید بر اینکه حرکت‌های این چنینی ممکن است عده‌ای را خوشحال کند، افزود: اما اکثریتی را نگران کرده زیرا انسجام را از بین می‌برد.

وی شکاف را موجب بی‌اعتمادی و خودزنی دانست و گفت:  اگر این رویه درست نشود تشتت درونی در بین عناصر مسئول در استان ایجاد می‌شود.

علی ربیعی وزیر کار پس از این اظهارات نماینده بویراحمد و دنا در سخنانی گفت: هر ساله به مناسبت تصویب قانون کار در شهرهای کارگری حاضر می‌شوم.

وی گفت: دلیل حضور من در گچساران در این روز قبل از حضور در یاسوج به دلیل سابقه 60 ساله کارگری در این شهر بود که بر اساس رویه معمول هر ساله، امسال هم مقصد سفر خود را یک شهر کارگری برگزیدم.

کد خبر : ۳۲۳۴۶۲