خبرگزاری کار ایران

وزیرکار:

هیچ کس اجازه ندارد منابع کارگران در تأمین اجتماعی را جای دیگری هزینه کند

وزیر کار تاکید کرد: هیچ کس اجازه ندارد منابع کارگران را در تأمین اجتماعی جای دیگری هزینه کند و همه تلاش خود را در این راه برای صحت کار انجام خواهیم داد.

وزیر کار در جمع پرشور کارگران شرکت کننده در سالروز گرامیداشت تصویب قانون کار در گچساران گفت:بسیار متأسفم که بگویم ۹۰ درصد از کارگران ما کارگرانی هستند که قرارداد موقت دارند و زیبنده انقلاب نیست و همه تلاش خود را می‌کنیم که در برابر قراردادهای سفید امضا و عدم امنیت شغلی کارگران تلاش خود را انجام دهیم.

 علی ربیعی در جمع کارگران گچساران اظهار کرد: این شهر و کارگران آن برای پیروزی انقلاب اقدامات بزرگی همراه با نهضت انجام دادند و پیشرو در مبارازت انقلاب بودند و ۷ شهید گچسارانی در اعتصابات نفت داشتیم.

وزیر کار گفت: فلکه‌های نفت ایران از گچساران در رژیم ستم‌شاهی بسته شد و به همین دلیل نقش بزرگی از این شهر در پیروزی انقلاب می‌بینیم.

ربیعی افزود: گچساران قدمت بیش از ۶۰ ساله کارگری دارد و زندگی روزمره مردم با نفت و گاز ترکیب شده و بیش از ۶۵۰ هزار بشکه نفت ما در گچساران تولید می‌شود.

وی در ادامه افزود: در بخش قانون کار باید گفت که این قانون دستاورد بزرگ انقلاب برای کارگران بوده و همه باید دست به دست هم از آن‌چه که دستاورد قانون کار بوده محافظت کنیم.

وی گفت: متأسفانه آن چه که امروز شاهد هستیم و صدای دل کارگران را می‌شنویم نوع تبعیض‌های استخدامی است که شامل حال کارگران شده است.

وزیر کار گفت: عرضه و تقاضای نیروی کار در کشور به نحوی است که شرایط را برای پیگیری‌های قانونی و حقوقی دشوار کرده اما نباید در مراکز دولتی حداقل اجازه دهیم که برای کارگران نارضایتی به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه هم وزیر ناراحتی و رنج کارگران و هم وزیر راه‌اندازی شغل و وزیر بیکاران هستم گفت: در کنار بیکاران باید فعالیت اشتغال‌زایی کنم که این فرایند مقداری کار را پیچیده کرده است.

ربیعی افزود: این اعتقاد را دارم که نه امام راحل و نه رهبری معظم و نه رئیس‌جمهور هیچ تابلویی از توسعه که کارگران در آن له شوند را نمی‌پسندند.

وی گفت: در مسیر رشد و توسعه نباید عده‌ای نادیده گرفته شوند زیرا توسعه برای انسان است و مهم‌ترین افراد در این مسیر کارگران هستند ولی کارگری که ۲۵ سال در شرکت نفت و گاز بوی بد استنشاق می‌کند مشابهتی با دیگران ندارد.

وی تصریح کرد: در دنباله کار خود در دولت تدبیر و امید این اطمینان را می‌دهم که در تمام برنامه‌ها حتما باید قدر و منزلت جامعه کارگری مد نظر باشد.

ربیعی تأکید کرد: امنیت شغلی و یکسان‌سازی حقوق را مرتب اطلاع‌رسانی می‌کنیم و همه تلاش را برای این اقدامات در دولت انجام می‌دهیم.

وی گفت: هیچ کس اجازه ندارد منابع کارگران را در تأمین اجتماعی جای دیگری هزینه کند و همه تلاش خود را در این راه برای صحت کار انجام خواهیم داد.

ربیعی افزود: روزی در کارخانه‌ها کارگران مثل بید مقابل کارفرما می‌لرزیدند و امروز نباید اجازه دهیم که کارگری در برابر کارفرما بلرزد چرا که در گذشته جای خادم و مخدوم عوض شده بود.

کد خبر : ۳۲۳۴۲۳