خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

مجلس آتی مجلس حامی محیط زیست باشد

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۶۱۱

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی جایگاه موثر و ویژه ای در حفاظت از محیط زیست دارد، بیان داشت: امید است با مشارکت گسترده مردم در پای صندوق های رای شاهد انتخاب نمایندگانی با دغدغه زیست محیطی و تشکیل مجلس حامی محیط زیست باشیم.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار  در جمع تشکل های زیست محیطی استان فارس بدون اشاره به دوره خاصی از مجلس شورای اسلامی برخی از تصمیم گیری های قوه مقننه را تلویحا مورد نقد قرار داد.

وی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی هم می تواند حامی محیط زیست باشد و هم می تواند سد راه توسعه پایدار باشد، مجلس می تواند لایحه انحلال سازمان محیط زیست را ارائه کند، این نوع مجلس چگونه می تواند دغدغه محیط زیست داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجلس می تواند مانع برنامه های نظارتی محیط زیست باشد، گفت: مجلس شورای اسلامی می تواند موضوع محیط زیست را سیاسی جلوه دهد و از مشکلات و چالش های محیط زیست بهره برداری سیاسی کند، در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی مردم باید مولفه های محیط زیست را هم در نظر بگیرند.

وی انتخابات مجلس را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت : ما در این انتخابات نمایندگانی شجاع و با درایت انتخاب خواهیم کرد، نمایندگانی با سلامت نفس و به رسالت ملی خود در این زمینه عمل می کنیم .

ابتکار در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه چالش های فراوان در حوزه محیط زیست وجود دارد، گفت: برخی از این چالش ها به بحران تبدیل شده است، بحران هایی که برای حل آن نیاز به مشارکت مردم و تشکل ها و همکاری سایر قوا داریم .

معاون رییس جمهوری به دیدار سال گذشته با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب مطالب مهمی ایراد کردند و خط و مشی اصلی حرکت محیط زیست را ترسیم فرمودند، رییس جمهوری هم بارها بر موضوع مشارکت مردم در محیط زیست تاکید دارند، تشکل های زیست محیطی باید به این خط و مشی ها توجه داشته باشند.

رییس حفاظت محیط زیست  همچنین بر نقش جوامع محلی در تصمیم گیری های زیست محیطی تاکید کرد و گفت: نقش جوامع محلی در تصمیم گیری های محیط زیست انکار ناپذیر است، اگر تشکل های زیست محیطی و رسانه ها در فضایی توام با اخلاق و فضای قانونی در این عرصه حضور داشته باشند شاهد اقدامات فراقانونی و اختلاس ها نخواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز