خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی:

زمینه تردد بهتر زائران اربعین با همکاری مرزبانی عراق فراهم است

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۰۳۳

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه ریزی و زمینه سازی تردد هر چه بهتر زائران اربعین حسینی با همکاری و مشارکت فرماندهی مرزبانی عراق انجام شده است.

 به گزارش ایلنا، سردار قاسم رضایی در نشست خبری مشترک با فرمانده مرزبانی عراق اظهار کرد: در یک سال گذشته نشست‌های خبری و اجلاس‌های مشترکی میان مسئولان ارشد ۲ کشور به ویژه در حوزه مرزبانی با موضوع اربعین برگزار شده است.

وی ادامه داد: به منظور برطرف کردن مشکلات پارسال در تردد زائران اربعین، هماهنگی‌های بسیار خوبی بین نیروهای مرزبانی ۲ کشور انجام شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: توسعه امکانات زیرساختی در مرز مهران در حال انجام است و با تکمیل آن‌ها بخشی از مشکلات پارسال در خصوص تردد زائران از مرز برطرف می‌شود.

سردار رضایی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم جمعیت زائران کنگره بزرگ اربعین امسال افزایش قابل توجهی یابد، تاکید کرد: بر این اساس آمادگی داریم فعالیت پایانه‌های مرزی مهران، چذابه و شلمچه را با همکاری طرف عراقی ۲۴ ساعته کنیم.

وی با اشاره به اینکه اوج جمعیت به منظور خروج از کشور در بازه زمانی ۱۰ روزه و حجم ورودی نیز یک سوم این زمان است، گفت: هماهنگی لازم برای اعزام آمبولانس و اتوبوس به خاک عراق میان مرزبانی ۲ کشور انجام شده است.

سردار رضایی افزود: همچنین بالگردهای هلال احمر جمهوری اسلامی نیز به منظور انتقال مصدومان احتمالی و در صورت نیاز بداخل خاک عراق اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: هماهنگی بسیار مطلوبی میان نیروهای مرزبانی دو کشور ایجاد شده و امیدواریم در سایه این تعامل و همکاری، تردد زائران اربعین حسینی از مرزهای مشترک بدون هیچگونه مشکلی انجام شود.

سردار رضایی با بیان اینکه امروز از زیرساخت‌های مرز مهران بازدید مشترکی انجام شد و این بازدید‌ها در روزهای آینده از مرزهای شلمچه و چذابه نیز انجام خواهد شد، تاکید کرد: داشتن گذرنامه و اخذ روادید معتبر عراق برای تمامی زائران اربعین حسینی الزامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز