خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت خبر داد؛

آغاز واکسیناسیون تکمیلی سرخک وسرخجه در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۶۴۳

رئیس اداره بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: عملیات تکمیلی واکسیناسیون سرخک وسرخجه از ۲۳ آبان ماه برای یک میلیون و صد هزار کودک ۹ ماه تا ۱۵ سال در استان سیستان وبلوچستان آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، سید محسن زهرایی در نشست اعضای هیات علمی و هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این خبر افزود: در این عملیات تمامی کودکان ۹ماه تا ۱۵ سال مناطق مرزی شرق کشور واکسن سرخک و سرخجه را دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن ادامه داد: مرز مشترک با افغانستان و پاکستان باعث شده که با جدیت بیشتری واکسیناسیون سرخک را عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه واکسیناسیون MR برای مقابله با بیماری سرخک وسرخجه، عملیات گسترده‌ای است که ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار کودک را در حوزه جنوب شرق کشور شامل می‌شود.

 

استفاده از همه ظرفیت‌ها برای اطلاع رسانی طرح واکسیناسیون در استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز استفاده از رسانه ملی و تریبون‌های نماز جمعه و مشارکت مردم را از عوامل موفقیت دربرنامه‌های مختلف سلامت عنوان کرد و گفت: برای اجرای طرح واکسیناسیون سرخک از دانشجویان پزشکی، داوطلبین سلامت،  همکاران نظام پزشکی و آموزش و پرورش ‌‌نهایت بهره و استفاده را خواهیم برد تا عملیات ماندگاری را در استان رقم بزنیم.

محمود رضا میری افزود: واکسیناسیون یکی از موثر‌ترین مداخله‌های بهداشتی است که در هر کشوری برای مقابله با بیماری‌ها بصورت منظم انجام می‌شود.

 

نقش تعیین کننده مردم در اجرای موفق عملیات واکسیناسیون

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: مشارکت مردم نقش تعیین کننده‌ای در اجرای موفق عملیات واکسیناسیون سرخک در سراسر استان خواهد داشت و در تمام مناطق شهری و روستایی و مدارس با مساعدت تیم‌های سلامت مجرب انجام خواهد شد.

سید مهدی طباطبایی با اعلام این مطلب که ۱۴۴۰ تیم سلامت، عملیات واکسیناسیون سرخک وسرخجه را از ۲۳ آبان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام خواهند داد؛ از مردم شریف استان در خواست کرد در این طرح با تیم‌های سلامت همکاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز