خبرگزاری کار ایران

مولاوردی در غرفه ایلنا:

زنان ساکن در سکونت‌گاه‌های غیررسمی توانمند می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۴۳۸

معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده تحت پوشش قراردادن دختران بازمانده از تحصیل وتوانمندسازی زنان زندانی را از جمله ملموس‌ترین اقدامات این معاونت در دولت یازدهم خواند.

شهین‌دخت مولاوردی با حضور در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات با حضور در غرفه ایلنا در ارتباط با مهمترین و ملموس‌‌ترین اقدامات معاونت امور زنان در مدت زمان فعالیت خود گفت: باید به این مسئله اشاره کنم که جنس اقدامات معاونت امور زنان و خانواده از آنجا که ستادی و فرابخشی است به طوری نیست که خروجی مشخص وملموسی داشته باشد و از طرف دیگر نتایج آن معمولا در بلندمدت خود را نشان می‌دهد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: همچنین با توجه به اعتبارات و امکاناتی که ما در این دو سال داشتیم؛ توانستیم به صورت پایلوت در استان‌ها برنامه‌هایی را اجرا کنیم که شاید در سطح کلان و ملی هنوز خودش را نشان نداده است و با توجه به چالش‌هایی که در مسیر ما وجود داشته و امکانات، اختیارات و اعتبارات ما باید عملکرد این معاونت را بررسی کرد.

وی افزود: با این وجود ما در حوزه‌های مختلف همچون عقب‌ماندگی دختران از تحصیل ورود کرده‌ایم و توانسته‌ایم 10 درصد از این دختران را با همکاری آموزش وپرورش تحت پوشش قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در زمینه حرفه‌‌‌آموزی و توانمندسازی زنان زندانی با همکاری انجمن حمایت از خانواده زندانیان وارد عمل شدیم، افزود: از طرف دیگر بررسی‌‌هایمان را در مورد توانمندسازی زنان ساکن در سکونت‌گاه‌های غیررسمی آغاز کرده‌ایم و در حال رسیدن به برنامه مشخصی هستیم و در ارتباط با اینکه شناخت درست و واقع‌بینانه از وضعیت زنان داشته باشیم، اقدام کرده‌ایم که این مسئله بسیار مهم است، چرا که شناخت مسئله 50 درصد دستیابی به راه‌حل است و در این زمینه‌ها قدم‌های درستی را برداشتیم که می‌توان پایه مناسبی برای حرکت در حوزه زنان و خانواده در آینده باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز