خبرگزاری کار ایران

عملیات رزمایش مقابله باحوادث پرتویی استان‌تهران برگزار شد

نخستین رزمایش مقابله با حوادث پرتویی استان تهران با عنوان «حضرت سید الشهدا(ع)» با هدف ارزیابی سطح آمادگی دستگاه های ذی ربط در پایتخت با اعلام رمز آن از سوی استاندار تهران صبح روز پنجشنبه آغاز شد.

به گزارش ایلنا، در این رزمایش مشترک ۳۰۰ تن از کارکنان دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و اجرایی استان تهران در قالب ۹ کارگروه حضور دارند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران طراحی عملیاتی این رزمایش پرتوی به این قرار است که یک دستگاه حمل رادیو دارو از پردیس شهید شهریاری به مقصد بیمارستان بقیه الله در حال حرکت است که در منطقه والفجر منطقه ۶ تهران تصادف می‌کند و دچار آتش سوزی می‌شود و تیم‌های عملیاتی جهت رفع آلودگی و نجات سرنشینان وارد عمل می‌شوند.

حسین هاشمی استاندار تهران نیز در ارتباط با این رزمایش اظهار کرد: این مانورحتما باید حداقل سالانه دومرتبه برگزار شود، تیم‌های ذی‌ربط عملیاتی، آموزش داده و تجهیزات لازم کنترل شوند تا حداقل واحدهای اورژانس، امداد و... کف استانداردهای لازم را داشته باشند. نواقص و اشکالاتی در این مانور وجود داشت که حتما در جلسات کار‌شناسی بررسی و تلاش می‌شود آن‌ها را برطرف کنیم.

وی افزود: سعی می‌کنیم بهار سال آینده مانور بعدی را برگزار کنیم.

کد خبر : ۳۱۹۴۳۲