خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد:

کمک‌رسانی به ۱۲ هزار و ۹۰۰ مصدوم و گرفتار سیلاب/اسکان اضطراری یک هزار تن

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۲۷۴

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل در برخی استانها، گفت: تا کنون ۱۲ هزار و ۹۰۰ تن از متاثران از سیل و آبگرفتگی خدمات امدادی لازم را دریافت کرده و تخلیه آب از ۷۳۰ واحد مسکونی انجام شد.

به گزارش ایلنا،  ناصر چرخ‌ساز با اشاره به تحت تاثیر بودن ١٨ استان آذربایجان‌شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، گیلان، زنجان، فارس، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، تهران، مرکزی، بوشهر و سمنان‏‏‏، اردبیل، مازندران و قم از سیل و آب‌گرفتگی، افزود: بر این اساس در ۷۱ شهرستان، ۱۴۴ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین آسیب دید.

وی با اشاره به اسکان اضطراری یک هزار تن از متاثران از سیل و آب‌گرفتگی، تصریح کرد: بر این اساس تخلیه آب از ۹۰۰ واحد مسکونی با به‌کارگیری ۱۱۰ دستگاه موتورپمپ و لجن‌کش انجام شده و ۳۳ تن نیز به مناطق امن منتقل شدند.

چرخساز با اشاره به انتقال یک نفر از متاثران از سیل و آبگرفتگی به مراکز درمانی، تصریح کرد: در این زمینه خدمات امدادی لازم به ۹ مصدوم این حادثه ارائه و ۴ تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به منابع و تجهیزات بکارگیری شده در سیل و آبگرفتگی ۵ روز گذشته با مشارکت ۳۳۰ تیم عملیاتی شامل یک‌هزار و ۴۰۰ امدادگر و نجات‌گر، گفت: به این منظور خدمات امدادی لازم با بکارگیری ۲۲۵ دستگاه خودروی عملیاتی، ۱۹۰ دستگاه چادر، یکهزار و ۷۰۰ تخته پتو، ۵۰۰ تخته موکت، ۲۴۰ شعله والور، ۸۰۰ قوطی انواع کنسرو، ۸ هزار قرص نان و ۳ هزار و ۷۰۰ بطری ارائه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین درباره عملیات امداد هوایی گفت: ‌در این زمینه با ۱۲سورتی پرواز ۹۰۰ کیلوگرم  اقلام امدادی برای سیل زدگان کوهدشت ارسال شد.

وی همچنین با اشاره به تاثیرپذیری ۱۰ استان کشور در ۲۴ ساعت گذشته از سیل و آب گرفتگی‏ اظهار کرد: ۱۱ شهرستان در استان های اردبیل، اصفهان، بوشهر، خوزستان، سمنان، فارس، قم، کهگلویه و بویراحمد، لرستان و مازندران تحت تاثیر سیل قرار گرفته و امدادرسانی به۵۱۰ تن در مناطق آسیب دیده ١٥شهر، روستا و مناطق عشایرنشین ارائه شد.

چرخساز با اشاره به اسکان اضطراری ۱۵۰ تن در این مدت‏، گفت: در این زمینه ۷ تن به مناطق امن منتقل و تخلیه آب از ١٠٠ واحد مسکونی انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز