خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران:

مراسم بزرگداشت آیین های عاشورایی استان تهران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۲۴۲

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران از برگزاری مراسم بزرگداشت آیین‌های عاشورایی استان تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران با بیان آنکه ۸ آیین عاشورایی در تهران ثبت ملی ثبت شده است گفت استان تهران از آیین‌های قدیمی و پرشوری در ایام ماه محرم برخوردار است.

وی با بیان اینکه آنچه توسط امام حسین (ع) در عاشورا اتفاق افتاد قوی‌ترین فرهنگ عمومی در دنیا است، تصریح کرد: فرهنگ عاشورا، فرهنگی ماندگار، سازنده، تعالی بخش و باعث رشد است.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران با بیان آنکه در طول تاریخ اسلام همیشه فرهنگ و هنر عزاداری‌های عاشورا با عشق مردمی نگه داشته شده است، افزود: وظیفه سازمان میراث فرهنگی در کنار مردم بودن برای حفظ آیین‌های عاشورایی در معرفی آن‌ها به جهانیان و آیندگان است.

خسروآبادی با بیان آنکه مراسم بزرگداشت آیین عاشورایی با مشارکت کامل دانشجویان برگزار می‌گردد افزود باید فرهنگ صحیح عزاداری عاشورا را به جوانان آموخت تا با درکی درست و صحیح از این میراث معنوی و فرهنگی با ارزش صیانت نمایند.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران: نهضت سیدالشهدا (ع) را نهضتی بر گرفته از قرآن و دین دانست و افزود ترویج و حفظ آیین‌های عاشورایی معرفی هرچه بهتر پیام عاشورا به نسل‌های آینده است.

وی ادامه داد: مراسم بزرگداشت آیین‌های عاشورایی استان تهران روز یک شنبه ۱۷ابان ماه با مشارکت، مدیریت بافت تاریخی شهرداری منطقه ۱۲، دانشجویان مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۳۷ در سالن همایش‌های موزه آبگینه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز