خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا اعلام کرد:

تشکیل کارگروه مشترک مقابله با مواد مخدر با کشورهای همسایه

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۷۳۴

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به لزوم تشکیل کار گروه مشترک بین پنج کشور جمهوری اسلامی ایران، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان و روسیه، گفت: در امر مبارزه با مواد مخدر نمی توان در انتظار تصمیمات سازمان های بین المللی و فرامنطقه ای باشیم. باید با هماهنگی کشورهای همسایه اقدامی پیشگیرانه و پیش دستانه صورت پذیرد و با استفاده از مستندات و ادله موجود، سازمان های بین المللی را در این اقدام همراه کنیم.

به گزارش  ایلنا، سردار «حسین اشتری» در دیدار با «ویکتور ایوانف» رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر روسیه و عضو شورای امنیت ملی ضمن ابراز امیدواری در جهت موثر بودن اجلاس پنج جانبه و افزایش ارتقای امنیت در منطقه گفت: ما با کشور دوست و همسایه روسیه، خواهان افزایش ارتباط هستیم .اگر بتوانیم با همکاری مشترک و تبادل اطلاعات مانع ورود و افزایش مواد مخدر شویم کار بزرگی را انجام داده ایم.

وی افزود: پلیس جمهوری اسلامی ایران از سالهای گذشته برای مبارزه با مواد مخدر اقدامات موثری را انجام داده است و امیدواریم با هماهنگی بین 5 کشور همسایه بتوانیم از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنیم تا مقابله ای هوشمندانه و جدی تری داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی، تصریح کرد: امروز پلیس جمهوری اسلامی ایران به دلیل تجربه خوب در عرصه مبارزه با مواد مخدر و ظرفیت های عالی می تواند اقدامات موثری را با کمک کشورهای همسایه انجام دهد. ما آمادگی تبادل اطلاعات در این زمینه و انجام عملیات های همزمان و هماهنگ را در منطقه داریم و به تازگی نیز عملیات مشترکی بین پلیس دو کشور انجام شد که نتایج خوبی را به دنبال داشت.

اعلام آمادگی پلیس برای انجام عملیات های مشترک با کشور روسیه

سردار اشتری، خاطرنشان کرد: ما از اراده پلیس کشور روسیه خوشحال هستیم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت و تجربیات این کشور در مبارزه با مواد مخدر و مقابله با تهدیدات استفاده کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: پلیس ایران آمادگی لازم را برای اجرای مانورها و عملیات مشترک در محدوده های از قبل مشخص شده را دارد. هدف ما برخورد جدی و ریشه ای با ورود مواد مخدر در منطقه است و اگر بتوانیم از ظرفیت های دو کشور و کشورهای هم پیمان استفاده کنیم می توانیم کشت مواد مخدر را در افغانستان به حداقل ممکن برسانیم که در غیر این صورت علیرغم اقدامات انجام گرفته به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید.

وی ادامه داد: می توان از طریق دیپلماسی و کمک به مردم افغانستان کشت جایگزین برای مواد مخدر در نظر گرفت و با این اقدام به سوی کاهش تولید مواد مخدر برویم.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: برخی از دولت ها تمایل ندارند تولید مواد مخدر کاهش یابد که در رأس آنها آمریکا است چرا که از زمان حضور آنان در افغانستان، تولید مواد مخدر چندین برابر شده است. برخلاف شعار مخالفت با مواد مخدر و نگرانی برای مردم، آنها خود حامی تولید و توزیع مواد مخدر می باشند و این خلاف شعار آنان است.

مواد مخدر ریشه بسیاری از جرایم است 

فرمانده ناجا در تشریح تأثیرات تولید و توزیع مواد مخدر گفت: در کنار تولید و توزیع مواد مخدر جرایم دیگری نیز رخ می دهد که با بررسی های ما مشخص شده است ریشه اصلی آن مواد مخدر است. با مهار تولید مواد می‌توان بسیاری از جرایم را در منطقه مهار کرد زیرا که پشتییانی بسیاری از گروهک های تروریستی از درآمد حاصل از مواد مخدر صورت می پذیرد.

وی با اشاره به آمادگی پلیس جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه همکاری با کشور روسیه و کشورهای هم پیمان در راستای مبارزه با مواد مخدر، بیان داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران تجربه بسیار خوبی در مبارزه و مقابله با این معضل جهانی کسب کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سیاست کلی نظام که برگرفته از تدابیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است، افزود: مقابله با مواد مخدر توسط کشور ایران تنها برای مردم کشورمان انجام نمی پذیرد بلکه این مبارزه و مقابله در جهت منافع مردم تمامی کشورهای همسایه است. براساس راهبرد مقام معظم رهبری، اگر جوانی از کشورهای غیرمسلمان نیز به اعتیاد مبتلا شد همانند این است که جوانی از کشور خودمان به این بلا گرفتار شده باشد؛ براین اساس در اجرای سیاست های کلی نظام و بر اساس مبانی اعتقادی، خود را موظف به مبارزه با مواد مخدر می‌دانیم.

آماده همکاری با کشورهای منطقه برای مبارزه با گروهک های تروریستی و تکفیری هستیم 

سردار اشتری با اشاره به فعالیت های گروهک های تروریستی خاطر نشان کرد: یکی از جرایم منطقه، حضور گروهک های تررویستی است که اطلاعات خوبی در این زمینه وجود دارد و آماده همکاری برای مقابله با گروهک های تروریستی و تکفیری هستیم و تمامی توافقات انجام شده در این خصوص، عملیاتی خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به لزوم تشکیل کار گروه مشترک در امر مبارزه با مواد مخدر، خاطر نشان کرد: نمی توان در انتظار سازمان های بین المللی و فرامنطقه ای باشیم.

سازمان های بین المللی را در مبارزه با مواد مخدر همراه سازیم

فرمانده ناجا با اشاره به لزوم تشکیل کار گروه مشترک بین پنج کشور جمهوری اسلامی ایران، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان و روسیه، گفت: در امر مبارزه با مواد مخدر نمی توان در انتظار تصمیمات سازمان های بین المللی و فرامنطقه ای باشیم. باید با هماهنگی کشورهای همسایه اقدامی پیشگیرانه و پیش دستانه صورت پذیرد و با استفاده از مستندات و ادله موجود، سازمان های بین المللی را در این اقدام همراه کنیم.

وی با اشاره به اینکه، کشورهای ایران و روسیه دو عضو موثر این اجلاس پنجگانه هستند، گفت: دو کشور با اراده ای محکم می توانند اقدامات خوبی را انجام دهند. البته این امر مشکلات خاص خود را دارد چون مافیای مواد مخدر در راستای منافع سیاسی، امنیتی و اقتصادی خود آماده هر گونه اقدامی است اما ما توان مقابله با آنان را داریم و این امر می تواند با هماهنگی مشترک بین کشورها صورت پذیرد.

حمایت از مردم جهان و نیت بشردوستانه منطق جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر  

سردار اشتری با اشاره به تلاش کشور های مختلف در امر مقابله با مواد مخدر گفت: بسیاری از کشورهایی که شعار مبارزه با مواد مخدر را سر می دهند از تولید و فروش این مواد سود می برند . با آگاه سازی بین المللی از تبعات خانمانسوز این مواد و دولت های پشتیبان این امر می توان افکار عمومی و مردم را در مقابله با مواد مخدر همراه ساخت.

فرمانده نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: منطق ما از اقدامات انجام شده در حوزه مواد مخدر، بشردوستانه و به منظور حمایت از مردم است و انگیزه سیاسی و اقتصادی جز دفاع از حقوق مردم و بشریت نداریم. به همین دلیل افکار عمومی خارج از مذاهب، قومیت ها و فراتر از کشورها این منطق را قبول دارند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز