خبرگزاری کار ایران

قائم مقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

قصور پزشک و کادر درمان در 48 درصد از پرونده‌های نظام پزشکی

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۵۳۰

قائم مقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: در 48 درصد پرونده‌هایی که با موضوع قصور پزشکی در سازمان نظام پزشکی تشکیل شده، پزشکان و کادر درمان مقصر شناخته شده‌اند.

محسن خلیلی قائم در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا درباره آمار پرونده‌های مربوط به قصور پزشکی در 6 ماهه اول سال جاری که در کمیسیون‌های نظام پزشکی مورد رسیدگی قرار گرفته است، گفت:‌ در تهران در مجموع 634 پرونده در دادسرای انتظامی تهران مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد 298 پرونده منجر به صدور کیفر خواست شده است.

وی با تاکید بر اینکه 316 پرونده نیز منجر به صدور سایر قرارها شده است، گفت: به طور مثال ممکن است؛ بررسی این پرونده بیش از یک سال طول بکشد و یا در حین رسیدگی شاکی رضایت بدهد و یا یکی از طرفین دعوا فوت کند.

خلیلی افزود: در 48 درصد پرونده‌هایی که با موضوع قصور پزشکی در سازمان نظام پزشکی تشکیل شده‌اند، پزشکان و یا کادر درمان مقصر شناخته شده‌اند.

به گفته وی بیشتر این پرونده‌ها مربوط به بخش درمان سرپایی است که به ترتیب پزشکان عمومی و دندانپزشکان بیشترین شکایت‌ها را دارند.

خلیلی خاطرنشان کرد: در بخش درمان بستری نیز پزشکان زنان و زایمان، جراحی عمومی، ارتوپدی و کادر درمان بیشترین شکایت‌ها را دارند.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌های ارجاع شده به صورت تفکیک پزشک و کادر درمان مورد بررسی قرار نمی‌گیرد، گفت: اگر کمیسیون به این نتیجه برسد که سیستم پرستاری و یا مدیریت بیمارستان کار خود را درست انجام نداده قطعا به آن رسیدگی می‌شود، اما به صورت کلی شکایت‌ها به اسم پزشک معالج به نظام پزشکی ارسال می‌شود.

مقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: پرونده‌های قصور پزشکی نیز به دو صورت مورد بررسی قرار می‌گیرد، اول به صورت انتظامی که پرونده به نظام پزشکی ارجاع می‌شود و روش دوم قضایی است که پرونده از سوی مراجع قضایی و کارشناس رسمی دادگستری به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز