خبرگزاری کار ایران

فانی خبر داد:

احتمال تخصیص ردیف استخدامی ویژه مشاغل تخصصی در آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۲۳۸

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به این کمبود نیروی متخصص در مدارس استثنایی کشور، خاطر نشان کرد: با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکاتباتی انجام داده ایم تا بتوانیم با تخصیص یک ردیف استخدامی ویژه مشاغل تخصصی، مشکل کمبود نیروی تخصصی آنها را بر طرف کنیم.

به گزارش ایلنا، علی اصغر فانی در سی امین جلسه شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: توسعه مشارکت‌ها یکی از سیاست های جدی آموزش و پرورش در دولت یازدهم است که استفاده از توانمندهای اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس و بهره گیری از ظرفیت خیرین، نهادهای دولتی و غیردولتی می توانند در ذیل این سیاست مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی با تاکید بر نقش مشارکتی انجمن های اولیا و مربیان در اداره مدارس، تصریح کرد: انجمن های اولیا و مربیان به مانند یک وزارتخانه کوچک در دل نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور هستند که نقش مهمی در شکل دهی ذهن و رفتار دانش آموزان و اولیای آنها دارد و آموزش و پرورش درراستای ایفای این نقش مهم در انجمن ها جدیت کامل دارد.

وی آموزش پرسنل شاغل در مدارس استثنایی را مهم خواند و افزود: آموزش و پرورش در نظر دارد با استفاده از فیلم های آموزشی،‌ استفاده از نرم افزارهای ویژه در شبکه ملی رشد و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت بتواند خدمات بهتری را برای معلمان این مدارس فراهم کند .

فانی با اشاره به این کمبود نیروی متخصص در مدارس استثنایی کشور، خاطر نشان کرد: با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکاتباتی انجام داده ایم تا بتوانیم با تخصیص یک ردیف استخدامی ویژه مشاغل تخصصی، مشکل کمبود نیروی تخصصی آنها را بر طرف کنیم.

وی با بیان این که موضوع آموزش و رفع نیازهای کودکان با نیازهای ویژه فراتراز وظیفه وزارت آموزش و پرورش است ، تصریح کرد : آموزش و پرورش در راستای رفع نیازهای مختلف این دانش آموزان، اقدامات مشترکی را با وزارت کار و رفاه اجتماعی انجام داده است و امید است بتوانیم به نتایج خوب و قابل توجهی در این زمینه برسیم.

فانی با تاکید بر اجرای طرح فراگیر تلفیقی در آموزش و پرورش، عنوان کرد: این طرح به دانش آموزان و اولیای آنها اعتماد به نفس ویژه ای می دهد که تجربیات جهانی ، علمی و دانشگاهی و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بر آن صحه می گذارد.

وی با انتقاد از موازی کاری در اجرای طرح های مختلف توسط نهادهای مختلف درکشور، گفت: باید از ظرفیت نهادهای دولتی و غیردولتی در قالب تشکل‌ها در رفع نیاز دانش آموزان با مدارس استثنایی بهره لازم ببریم .

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز