خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

افزایش نسبی دما در کشور /بارش پراکنده در برخی نقاط

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۹۰۶

کار‌شناس سازمان هوا‌شناسی با اشاره به اینکه امروز با افزایش نسبی دما در کشور روبرو هستیم گفت: برخی نقاط کشور بارش‌های پراکنده خواهند داشت.

امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت آب وهوا برای امروز و روزهای آینده گفت: امروز (شنبه ۲ آبان) برای بیشتر مناطق کشورمان افزایش نسبی دما به دلیل وجود جوی نسبتا پایداردر کشور پیش بینی می‌شود که این افزایش دما برای سواحل شمالی کشورمان محسوس‌تر خواهد بود و بادهای جنوبی را نیز بر روی سواحل غربی خزر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بعد از ظهر امروز برای منطقه جنوب شرق کشور، پاره‌ای مناطق از استان هرمزگان، جنوب استان کرمان وجنوب استان سیستان و بلوچستان افزایش ابر وزش باد و بارش‌های خفیف و پراکنده پیش بینی کرده‌ایم در مناطقی از شرق کشور هم باد و گرد و خاک را انتظار داریم.

این کار‌شناس سازمان هوا‌شناسی افزود: در روز یکشنبه برای برخی مناطق شمال غرب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد و از بعد از ظهر دوشنبه با نزدیک شدن سامانه بارشی به مناطق غرب و شمال غرب انتظار افزایش ابر روی این مناطق خواهیم داشت و به تدریج گستره بارش‌ها به سواحل غربی خزر نیز کشیده خواهد شد.

نقشینه با اشاره به اینکه دریای خزر دوشنبه مواج خواهد بود، گفت: از روز سه‌شنبه علاوه بر سواحل شمال و شمال غرب کشور گستره بارش‌ها به جنوب غرب و دامنه جنوبی البرز هم کشیده خواهد شد.

وی اظهار کرد: تهران فردا آسمانی صاف تا کمی ابری در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی خواهد داشت و بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات البرز را شاهد خواهیم بود. بیشینه دمای امروز تهران ۲۲ درجه و فردا ۲۳ درجه خواهد شد و کمینه دمای فردا صبح تهران نیز ۱۱ درجه پیش بینی شده‌است. در بین مراکز استانی نیز سرد‌ترین مرکز استان، شهرکرد با دمایی حدود ۰ درجه  و گرم‌ترین مرکزاستان نیز بندر عباس با بیشینه دمای ۳۴ درجه در روز جمعه مشخص شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز