خبرگزاری کار ایران

فعالیت پایگاه‌های جذب کمک‌های مردمی و خدمات مددکاری کمیته امداد در نماز جمعه تهران

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۶۸۵

مدیر کل کمیته امداد استان تهران از فعالیت پایگاه‌های جذب کمک‌های مردمی و ارائه خدمات مددکاری در محل برگزاری نماز جمعه تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن ولیئی با اشاره به نشست با معاون انتظامی ستاد نماز جمعه تهران در محل این ستاد هدف از برگزاری این نشست را تعامل بیشتر این نهاد در راستای ارائه خدمت به مددجویان کمیته امداد استان تهران و نیازمندان برشمرد.

وی اظهار داشت: در راستای خدمت به محرومین و جامعه هدف با استفاده از ظرفیت‌های ستاد نماز جمعه تهران که تعامل و همکاری خوبی با این نهاد دارد، بررسی و تبادل نظر صورت گرفت.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران، تصریح کرد: در این نشست مقرر شد کمیته امداد شمال شرق تهران پایگاه‌هایی جهت جذب کمک‌های مردمی و نیز ارائه خدمات مددکاری در محل برگزاری نماز جمعه تهران برپا نماید.

در پایان بیاتی معاون انتظامی ستاد نماز جمعه تهران آمادگی خود را در راستای همکاری جهت ارائه خدمت به جامعه هدف این نهاد اعلام کرد و مقرر نمود نشست‌های مشترک ستاد نماز جمعه و کمیته امداد استان تهران بصورت فصلی برگزار شود.

نشست مشترک مسئولان و عوامل اجرایی شبکه‌های مردمی استان تهران

نشست مشترک مدیران و مسئولان شبکه‌های مردمی و عوامل اجرایی این شبکه‌ها در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به نیازمندان و محرومین در محل سالن مرحوم والی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران برگزار شد.

در این نشست، سیدابوالفضل پرپنچی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار کرد: مشارکت مردمی و حضور مردم به ویژه چهره‌های شاخص اجتماعی سطح محلات در عرصه‌های خدمت رسانی در اجرای طرح شبکه نیکوکاری مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: ترویج فرهنگ نوعدوستی و انفاق، تقویت همبستگی‌های اجتماعی، ارتباط مناسب بین نیازمندان و توانمندان، تقویت مسئولیت اجتماعی مردم، واگذاری امور به مردم، توازن و تعادل بین محلات و برنامه ریزی محله مبنا و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی از جمله کارکرد شبکه نیکوکاری است.

وی گفت: هدف اصلی در این طرح این است که در مجموع بسیج امکانات محله و هم افزایی رخ دهد تا هدفمندی در ارائه خدمت و در ‌‌نهایت توانمندسازی شکل گیرد.

قائم مقام کمیته امداد استان در امور کلان شهر تهران با اشاره به تکریم ارباب رجوع افزود: عوامل اجرایی شبکه‌های نیکوکاری در تکریم ارباب رجوع عزت و آبرو، کرامت، حرمت و آبروی خانواده‌های نیازمند را رعایت نمایند.

وی با اشاره به خدمات شبکه‌های نیکوکاری محله، اظهار کرد: کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه تحصیلی، ابن سبیل، کمک به تعمیر کالاهای اساسی خانواده‌های نیازمند واجد شرایط محله با کمک خیرین نیکوکار، تهیه پوشاک، سبد غذایی، تأمین کمک هزینه و دیعه واجاره بهای مسکن و غیره از خدمات شبکه‌های نیکوکاری به نیازمندان است.

پرپنچی با بیان هم افزایی و تعامل و همکاری خیرین در هر محله به شیوه‌های خوداتکایی نیازمندان جامعه اشاره کرد و گفت: توانمندسازی فکری و فرهنگی، اجتماعی و خانواده‌های نیازمند و آماده سازی آن‌ها برای موفقیت در ادامه زندگی خود از اهداف اصلی شبکه‌های نیکوکاری محله است.

همچنین بهمن دستاری مدیر کل هماهنگی شبکه‌های مردمی و مؤسسات عام المنفعه کمیته امداد امام خمینی (ره)، با اشاره به اهداف شبکه‌های نیکوکاری، به تقویت فرآیند شناسایی، ارتباط و تعامل موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تأثیرگذار (از جمله نیکوکاران و موسسات خیریه) به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکلات محرومین، تمرکز بر محله و محله‌گرایی در امور خیریه با محوریت مسجد، ایجاد همبستگی، تکافل و توازن اجتماعی در جامعه و ارتقاء فرهنگ انفاق و نیکوکاری، شناسایی نیازمندان واقعی و کمک به رفع نیازهای ضروری آن‌ها باتأکید بر توانمندسازی ایشان اشاره کرد.

مدیر کل هماهنگی شبکه‌های مردمی و مؤسسات عام المنفعه کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین درخصوص اهمیت شبکه‌های مردمی، سیاست‌ها و برنامه‌های استراتژیک و غیره با حاضرین در این نشست سخن گفت.

اجرای طرح احسان حسینی توسط کمیته امداد استان تهران

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از اجرای طرح احسان حسینی به مناسبت ماه محرم و صفر توسط این نهاد در سطح استان خبرداد.

محسن ولیئی با اشاره به اجرای طرح احسان حسینی گفت: این نهاد در ماه محرم و صفرآماده دریافت و توزیع نذورات و احسان عاشقان سیدالشهدا (ع) در بین محرومان و نیازمندان جامعه است و خیرین نیکوکار می‌توانند نذورات خود را برای کمک به نیازمندان واقعی به پایگاههای امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان تهران تحویل دهند.

وی افزود: مردم نیکوکار و عزاداران حسینی می‌توانند نذورات خود شامل غذای گرم، گوشت‌های قربانی یا نذورات نقدی را به دفا‌تر کمیته امداد در سطح استان تحویل دهند، تا این نهاد با توجه به داشتن بانک اطلاعاتی از نیازمندان، نذورات اهدایی را بین محرومان و مستمندان جامعه توزیع نماید.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: سال گذشته، بیش از ۴۲۰ میلیون ریال کمک‌های مردمی در قالب طرح احسان حسینی در استان جمع آوری و بین مددجویان تحت پوشش و نیازمندان استان توزیع شد.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح احسان حسینی، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت معنوی مؤمنین برای خدمت به نیازمندان در ماه محرم و صفر، ساماندهی نذورات مردمی جهت توزیع بین مستمندان واقعی جامعه و تقویت و تبیین فرهنگ احسان از اهداف اجرای این طرح است.

ولیئی یادآور شد: ‌ مردم نیکوکار و عزاداران حسینی می‌توانند برای واریز وجوهات نقدی در قالب طرح احسان حسینی با شماره گیری سامانه تلفن گویای ۷۳۵۵ و وارد کردن عدد ۱۴ و انتخاب گزینه ۲ (اطعام نیازمندان) و همچنین حساب جاری ۷۳۵۵ بانک ملت با شناسه ۱۲۲۳ نذورات نقدی خود را واریز نمایند.

گفتنی است هر ساله در ایام ماه‌های محرم و صفر، دفا‌تر کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح استان به جمع آوری نذورات مردم خداجو و نیکوکار اقدام می‌کنند و نذورات جمع‌آوری شده در قالب طرح احسان حسینی بلافاصله در اختیار نیازمندان واقعی قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز