خبرگزاری کار ایران

سردار مهری:

رانندگان حق ورود به صفوف دستجات عزاداری را ندارند / آمادگی کامل پلیس در ایام تاسوعا و عاشورا

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۵۶۶

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با تاکیدبراینکه تاکید بر اینکه رانندگان حق ورود به صفوف دستجات عزاداری را ندارند، گفت: لازم است؛ در این ایام رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشند تا با همکاری یکدیگر مراسم عزای حسینی را باشکوه‌تر برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تقی مهری در نشست خبری خود درباره تدابیر پلیس راهور در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: نیروی انتظامی بویژه راهنمایی و رانندگی جمهوری اسلامی، برای برگزاری مراسم ایام محرم و صفر به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برنامه‌هایی خاص انتظامی و ترافیکی را مورد توجه قرارداده است.

وی افزود: برابر برنامه‌های هر ساله تمهیدات لازم ترافیکی برای برقراری عبور و مرور وسایل نقلیه و تردد و جابجایی هیات‌های عزاداری در ایام تاسوعا و عاشورا حسینی پیش‌بینی‌ شده که به صورت محلی اعلام می‌شود تا مشکلی برای عزاداران پیش نیاید.

سردار مهری با تاکید براینکه این روز‌ها با روزهای عادی متفاوت است، گفت: در این ایام شاهد تردد دسته‌های عزاداری از مسیرهایی هستیم که شاید تردد وسایل نقلیه را با مشکل همراه کند، به همین دلیل افراد باید نسبت به رعایت قوانین رانندگی به خصوص سرعت توجه داشته باشند و در زمان عبور هیات‌ها از عرض خیابان توقف کنند تا دسته به صورت کامل از خیابان عبور کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تاکید کرد: رانندگان حق ورود به صفوف دستجات را ندارند و با متخلفین چه راننده و چه موتورسوار برخورد می‌شود.

وی در توصیه به رانندگان گفت: در این ایام همچنین لازم است رانندگان در نقاطی که برای عزاداری تجمع شکل می‌گیرد و عبور و مرور را کند می‌کند،صبر بیشتری داشته باشند تا همکاران ما آن‌ها را برای تردد راهنمایی کنند.

سردار مهری افزود: براثر بی‌دقتی برخی از رانندگان حوادثی برای دستجات ایجاد می‌شود، از این رو باید رانندگان بخصوص درجاده‌های برون شهری توجه بیشتری در رانندگی داشته باشند، چرا که عزاداران لباس‌های تیره به تن دارند و بی‌دقتی رانندگان حادثه‌آفرین خواهد بود.

 رئیس پلیس راهنمایی رانندگی،تاکید کرد: با روسای هیات‌ها و مسئولین و متولیان امر عزای حسینی جلساتی انجام شده است و نکات ترافیکی و تردد در خیابان‌ها به آن‌ها یادآوری شده است.

وی افزود: به دستجات که در جاده‌های برون شهری و یا در شب هیات‌های خود را از خیابان‌ها عبور می‌دهند توصیه می‌کنیم که وسایل راهنمایی و علائم رانندگی به همراه داشته باشند.

سردار مهری درباره عبور خودروهای اورژانس نیز گفت: تمهیدات لازم برای این موضوع در نظر گرفته شده و اگر با بروز حادثه‌ای امکان تردد خودروهای امدادی وجود نداشته باشد با همکاری نیروهای راهور مسیر جایگزین برای خودروهای امدادی در نظر گرفته می‌شود.

وی همچنین گفت: هیات‌ها باید در هنگام عبور از خیابان توجه کنند که مسیری را برای خودرو‌ها بویژه‌خودروهای امدادی در نظر بگیرند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی درباره نوشته‌های شعاری پشت شیشه خودرو‌ها، گفت: اصل نوشتن بر شیشه‌های خودرو‌ها ممنوع است اما با خودروهایی که داخل هیات‌ها هستند تا زمانی که در هیات حضور دارند و تا زمانی که برای دیگر رانندگان مشکل ایجاد نکنند برخورد نمی‌شود.

سردار مهری گفت: وقتی خودرویی با نوشته زیاد یا به هر دلیلی دید به داخل خودرو را کم بکند یا باعث مخدوش شدن پلاک خودرو شود و یا با این اقدامات حواس دیگر رانندگان را پرت کند پلیس با آن برخورد می‌کند.

این مقام انتظامی با تاکید بر آمادگی کامل پلیس برای ایام تاسوعا و عاشورا گفت: پلیس برای نظم بخشیدن به این ایام با آمادگی کامل عمل می‌کند و همکاری دستجات و رانندگان دراین نظم بخشیدن اثرگذار خواهد بود.

وی درباره تمهیدات ترافیکی در مرز‌ها و جاده‌های کشور نیز گفت: در این ایام ممکن است در جاده‌ها حجم تردد برای حضور افراد در شهرهای خود و برقراری عزای حسینی افزایش پیدا کند. درباره این ایام نیز ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی پیش‌بینی شده که اعلام خواهد شد.

سردار مهری خاطر نشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی همچنین در مرز‌ها نیز با آمادگی کامل برای برقراری نظم و امنیت و ایمنی تردد خودرو‌ها و کاروان‌ها عمل می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز