خبرگزاری کار ایران

مدیر کاخ گلستان در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش ۶۰ درصدی بازدیدکنندگان از کاخ گلستان/ استقبال زیاد خارجی‌ها شگفت‌انگیز است

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۳۰۸

مدیر کاخ گلستان با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی بازدیدکنندگان از این کاخ از تهیه پرونده ثبت جهانی آلبوم خانه کاخ گلستان خبر داد.

پروین تقه‌الاسلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد تعداد بازدیدکنندگان از کاخ گلستان گفت: حداقل در ۶ ماهه نخست امسال ۶۰ درصد افزایش بازدیدکننده داشته‌ایم و این حجم از بازدیدکننده به ویژه تعداد زیاد بازدید کنندگان خارجی برای ما خارج از انتظار و بسیار خوشحال کننده است، به طوری که گاهی برای تالار تاجگذاری که بازدیدکنندگان باید در آن رو کفشی بپوشند با وجود آنکه همیشه رو کفشی آماده به تعداد زیاد داریم، اما گاهی مجبور می‌شویم کسی را بفرستیم؛ تا مجددا رو کفشی تهیه کند تا رو کفشی کم نیاید.

وی با بیان اینکه رشد بازدیدکنندگان از کاخ گلستان بسیار چشمگیر است، افزود: قطعا زیبایی کاخ و اهمیت تاریخی آن که نشانگر دوره قاجاریه است؛ بسیار مهم است، اما ثبت جهانی شدن آن تاثیر قابل توجهی در جلب نظر بازدید کننده دارد، تور‌ها و گردشگران خارجی بسیار به سایت‌هایی که ثبت شده‌اند توجه نشان می‌دهند؛ همانطور که خود ما وقتی به خارج از کشور می‌رویم؛ دوست داریم از اماکن ثبت شده و شناخته‌تر شده بازدید کنیم. البته کاخ گلستان از نظر کاشی‌کاری، گچ‌کاری و آیینه کاری واقعا بی‌نظیر است و علاوه بر آن ما در این منطقه یک باغ ایرانی نیز داریم.

مدیر کاخ گلستان در مورد برنامه‌های مرمت و رسیدگی به کاخ اظهار کرد: اساسی‌ترین مشکل در کاخ‌های قدیمی مانند کاخ گلستان، سقف‌ها هستند که خوشبختانه امسال سقف‌های تالار تاجگذاری، برلیان تالارهای چادر خانه، موزه مردم‌شناسی و... همه کنترل و در آستانه فصل بارندگی ایزوگام‌های آن‌ها کامل شده است.

وی ادامه داد: برنامه مرمت کاشی‌ها و آینه‌ها نیز در آستانه انجام است و مرمت بادگیر نیز به زودی آغاز می‌شود. امسال یکی از کارهای مهم ما حل مشکل دستشویی‌ها بود که گرفتاری‌های مختلفی را به بار آورده بود که خوشبختانه تعمیرات آن تا یک هفته دیگر تمام می‌شود.

ثقه‌الاسلام در ارتباط با برنامه‌های دیگر کاخ گلستان گفت: برنامه مرمت آلبوم خانه را داریم و در سه مخزن نیز کارهای مرمتی بسیاری در حال انجام است و بر روی کتاب‌های خطی مشغول کار هستیم تا برای چاپ آماده شوند، همچنین در حال آماده کردن پرونده آلبوم خانه کاخ گلستان برای ثبت جهانی آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای استقبال از موزه‌ها باید تبلیغات صورت بگیرد، گفت: صدا وسیما باید مرتبا با موزه‌ها در ارتباط باشد و زیبایی‌های موزه‌های ما را برای مردم نشان دهد تا در تمامی موزه‌ها شاهد افزایش حضور گردشگران به ویژه گردشگران داخلی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز