خبرگزاری کار ایران

معاون عملیات پلیس پیشگیری ناجا تاکید کرد؛

تلاش پلیس در نظم بخشی به هیئت‌های عزاداری

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۹۰۱

معاون عملیات پلیس پیشگیری ناجا، از اقدامات گسترده پلیس پیشگیری در راستای نظم و امنیت هیئت‌های عزاداری و پیشگیری از وقوع سرقت خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالرحمن میرزاخانی به بحث نظم و امنیت هیئت‌های عزاداری و پیشگیری از وقوع سرقت به واسطه خالی شدن منازل از سکنه به خصوص در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به عنوان دو راهبرد مهم پلیس پیشگیری در ایام محرم اشاره کرد و گفت: روسای پلیس پیشگیری استان‌ها و روسای کلانتری‌ها طی جلساتی با هیئت‌های عزاداری و هیئت امنای مساجد حوزه استحفاظی در راستای ایجاد امنیت در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، ‌ خواستار همکاری افرادی به عنوان همیاران پلیس شدند.

وی افزود: طی نشست‌هایی بین روسای پلیس پیشگیری استان‌ها و هیئت امنای عزاداری، زمان شروع و پایان مراسم به جهت رعایت حقوق مدنی شهروندان و حفظ ارزش‌های اسلامی، به تمامی هیئت‌های عزاداری تاکید شد تا عزاداری خود را در زمان مقرر برگزار نمایند.

به گفته میرزاخانی، یکی دیگر از اقدامات پلیس پیشگیری در سراسر کشور رسیدگی به وضع ترافیک در ایام محرم است به گونه‌ای که کلانتری‌ها در تمام اقصی نقاط کشور با بررسی موضوع ترافیک در حوزه استحفاظی، اقدامات ویژه‌ای را در راستای پیشگیری از تصادفات و حوادث به اجرا گذاشتند و آمادگی کامل جهت برخورد با هر گونه مشکل ترافیکی را دارند.

معاون عملیات پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: با تلاش گسترده پلیس پیشگیری و همت هیئت‌های عزاداری، خوشبختانه تاکنون هیچ گونه مشکل امنیتی در سراسر کشور به وقوع نپیوسته و امنیت برقرار است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه اربعین در ستاد پلیس پیشگیری افزود: با عنایت به تجربه‌ای که از سال گذشته در دست داریم و با صدور دستورالعمل‌های اجرایی به استان‌های سراسر کشور به ویژه دو استان خوزستان و ایلام که از مرزهای زمینی به سوی کربلا راه دارند، تلاش در جهت برقراری امنیت زائران به نحو احسن صورت گرفته است.

میرزاخانی با تاکید بر بکارگیری نگهبان محله و پلیس افتخاری همچنین بسیج در برقراری نظم و انضباط ورود و خروج زائران و حفظ و نگهداری اموال آن‌ها گفت: طی هماهنگی با مسئولان محلی، تمهیدات لازم در راستای ایجاد نظم و امنیت از جمله احداث پارکینگ جهت خودروی زائران، مسیرهای جایگزین، تعریض جاده‌ها و... مطرح و پیش بینی شده است.

وی با اشاره به همکاری موثر سازمان‌های مرتبط در راستای نظم بخشی به تردد زائران، خواستار تردد زائران با استفاده از خودروهای عمومی شد و گفت: زائران حدالامکان از بردن خودروهای شخصی به مرز‌ها خودداری نمایند و در صورت امکان در محل‌هایی که مشخص شده و پارکینگ‌هایی که در نظر گرفته شده، پارک نمایند تا با مشکلی مواجه نشوند.

معاون عملیات پلیس پیشگیری ناجا در پایان گفت: یکی از مدارک الزامی جهت خروج از مرز، گذرنامه است که نبود آن مانع خروج زائر از مرز ایران می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز