خبرگزاری کار ایران

ضیائی مطرح کرد:

ارائه پیشنهاد آموزش مدیریت بحران برای زائران و مدیران کاروان‌ها

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۱۸۶

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر ضرورت انجام پیش‌بینی و تدبیر لازم برای مدیریت حج، اظهار کرد: بر این اساس باید زمینه‌های رخداد حوادث و اتفاقات احتمالی در حج را پیش‌بینی کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای مدیریت آن را انجام داد.

به گزارش ایلنا، سید امیرمحسن ضیائی در شورای معاونین جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه در عرصه بین‌المللی و در زمینه مدیریت بحران، موقعیتی با عنوان «آشفتگی و بی‌نظمی (chaos)» وجود دارد، گفت: واقعه تلخ منا نوعی از این موقعیت محسوب می‌شود و این مهم نشان می‌دهد که باید برنامه‌ریزی جامعی در زمینه پیشگیری و کاهش ریسک در مدیریت جمعیت‌های بزرگ انجام شود.

ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی جامع برای زائران

ضیائی با تاکید بر اهمیت و ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی جامع برای زائران، عنوان کرد: بسیاری از حجاج برای نخستین بار به حج می‌روند و از همه مهم‌تر اینکه در کشور و منطقه‌ای ناآشنا، با زبان و فرهنگی مکتفاوت قرار می‌گیرند و از آنجا که حج را نیز نمی‌توان تعطیل کرد، لذا ضروری است تا زائران خود را با این شرایط بیشتر آشنا کنیم.

وی تاکید کرد: بر این اساس باید تا جایی که می‌توان زمینه‌های مختلف رخداد حوادث احتمالی در حج را پیش بینی و بر اساس آن آموزش‌های لازم را ارائه کرد؛ در این زمینه ضروری است تا ابتدا حج را از همه مناسبت‌های مذهبی که در آن‌ها ارائه خدمت می‌کنیم، مستثنی کرده و نیروهای حرفه‌ای و آموزش دیده خود را با توجه به ضروریات موجود در حج و نیازهای زائران اعزام کنیم.

توان هلال‌احمر در ارائه آموزش‌های لازم امدادی برای مقابله با بحران‌ها

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر ضرورت آموزش مدیران کاروان‌ها و زائران برای مقابله با بحران‌، گفت: بر این اساس هلال‌احمر پیشنهاد داده است تا ساعتی آموزشی برای آموزش مدیران کاروان‌، زائرین و حتی روحانیون کاروان‌ها که مورد اعتماد و وثوق مردم هستند در زمینه مقابله با بحران‌های وسیع اختصاص یابد.

وی با اشاره به توان جمعیت هلال‌احمر در ارائه آموزش‌های لازم امدادی برای مقابله با بحران‌ها، گفت: هلال احمر آماده است تا علاوه بر کادر درمانی خود، آموزش‌های مقابله با بحران را به مدیران کاروان‌ها و مردم نیز ارائه دهد.

عزم جدی هلال‌احمر برای اموزش مقابله با بحران

ضیائی با اشاره به ارائه پیشنهاد اختصاص ساعتی آموزشی برای ارائه آموزش‌های برخورد با بحران‌ها، عنوان کرد: در این زمینه آموزش روحانیون کاروان‌ها به علت کلام، نفوذ و وثوفی که در میان مردم دارند، از اهمیت دو چندان برخوردار است و هلال‌احمر در انجام این مهم عزم جدی دارد.

وی با تاکید بر اینکه انسجام و حرفه‌ای‌گری به مراتب بیشتر از وضعیت کنونی در دستور کار هلال‌احمر خواهد بود، افزود: علاوه بر این باید برنامه‌ریزی جامعی برای ارائه آموزش‌های لازم به کاروان‌ها انجام داد و در این زمینه استفاده از ظرفیت‌های عظیم داوطلبان نقش مهمی دارد.

تهیه گزارش جامع در زمینه ارائه خدمات مرکز پزشکی در حج امسال

رئیس جمعیت هلال‌احمر خطاب به رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت بر تهیه گزارشی مکتوب و جامع در زمینه ارائه خدمات مرکز پزشکی حج و زیارت در حج امسال تاکید و خاطرنشان کرد: بر این اساس می‌توان ارزیابی جامعی از عملکرد خود در جهت توان‌افزایی هر چه بیشتر کادر درمانی هلال‌احمر در آینده داشت؛ به علاوه بررسی عملکرد جامع هلال‌احمر در این زمینه باید تبدیل به مقاله‌ای تخصصی شده و در فصلنامه تخصصی جمعیت چاپ شده و در اختیار مجامع بین‌المللی هم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ضروری است تا حوزه بین‌الملل نیز پیگیری‌های لازم را درباره فاجعه منا از مجامع بین‌المللی داشته باشد، گفت: به علاوه باید در جلسات تخصصی میان هلال‌احمر، نمایندگی ولی‌فقیه در حج و زیارت و سازمان حج و زیارت واقعه امسال مورد ارزیابی قرار گرفته و راهبردهای لازم برای سال‌های آینده اتخاذ شود.

ضیائی همچنین تاکید کرد: معاونت حقوقی و امور مجلس نیز باید گزارشی جامع از عملکرد مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر به فراکسیون هلال‌احمر مجلس که قریب ۱۵۰ تن هستند، ارائه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز