خبرگزاری کار ایران

مدیر امور دانشجویی دانشگاه شیراز در گفت‌و گو با ایلنا:

تجمع امروز دانشجویان صرفا صنفی بوده است

مدیر امور دانشجویی دانشگاه شیراز با بیان اینکه تجمع امروز دانشجویان این دانشگاه صرفا تجمعی صنفی و غیر سیاسی بوده است، گفت: درخواست‌های این دانشجویان از طریق نمایندگان آن‌ها در حال پیگری‌ا ست.

مهدی نیک سرشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در شیراز، با اشاره به صدور آیین نامه جدید صندوق رفاهی دانشجویان درباره لزوم پرداخت هزینه استفاده از خوابگاه دانشجویی در ابتدای هرترم افزود: به دلیل اینکه اتوماسیون اداری دانشگاه در سیستم خوابگاهی و آموزشی یکی شده است به صورت اتوماتیک بدهی خوابگاهی دانشجویان باعث شده تا این دانشجویان نتوانند از صبحانه و شام دانشگاه استفاده کنند.

وی با تاکید بر این موضوع که دانشگاه شیراز از راه‌های مختلف درباره این مصوبه جدید صندوق رفاهی دانشجویان اقدام به اطلاع‌رسانی کرده است تصریح کرد: در گذشته دانشجویان بدهی مربوط به خوابگاه خود را در بعضی مواقع در پایان تحصیل خود پرداخت می‌کردند اما بر اساس این مصوبه دانشجویان ملزم به تسویه حساب در ابتدای هر ترم شدند.

نیک سرشت تعداد دانشجویانی که به دلیل مختلف مثل پر شدن سقف سنوات تحصیلی خود جزو بلاتکیلفان این مصوبه قرار گرفته بودند را حدود یک هزار و ۹۵۰ نفر اعلام کرد.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه شیراز اظهار کرد: تعداد زیادی از این دانشجویان می‌بایست تا پایان شهریور گذشته فارغ التحصیل می‌شدند اما پایان نیافتن مراحل تحصیلی آن‌ها باعث ایجاد پاره‌ای اختلالات در برنامه‌ریزی‌ها شده است.

نیک سرشت با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده مشکلات بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از این دانشجویان برطرف شده است و مشکلات باقی دانشجویان در حال پیگیری‌ست بیان کرد: تعدادی از دانشجویان نیز امروز به مسائل مربوط به خوابگاه زند این دانشگاه معترض بودند که در این باره نیز توضیحات لازم به آن‌ها داده شد.

وی با اشاره به اینکه برداشته شدن شرط بومی بودن برای دانشجویان دختر باعث شده است تا علی‌رغم کاهش ورودی دانشجودر سال تحصیلی جدید، افزایش متقاضی خوابگاه در بخش دختران را داشته باشیم گفت: با مشخص شدن تعداد متقاضیان استفاده از خوابگاه دخترانه در سال تحصیلی جدید دانشگاه شیراز در کمترین فرصت زمانی اقدام به تجهیز خوابگاه زند در طبقات سه، چهار و ینج کرده است و عملیات تجهیز طبقات یک و دو در حال انجام است.

نیک سرشت با بیان اینکه معاون دانشجویی داشنگاه شیراز بعدازظهر امروز با حضور در میان دانشجویان حدود دو ساعت شنونده مطالبات آن‌ها بود افزود: قرار شد تعدادی از این دانشجویان به نمایندگی از دیگر دانشجویان دانشگاه درخواست‌های خود را به صورت کتبی به دانشگاه ارائه کنند و دانشگاه نیز در مدت زمان کوتاهی پیگیر رفع مشکلات آن‌ها باشد.

کد خبر : ۳۱۳۲۷۴