خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده ناجا:

پلیس باید با ادب و احترام با مجرمان برخورد کند

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۷۴۱

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس باید در عین اقتدار و اجرای قانون با ادب و احترام با مجرمان برخورد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسکندر مومنی در مراسم رونمایی از منشور حقوق و تکالیف پلیس راهنمایی و رانندگی در رعایت حقوق شهروندی گفت: در 6 سالی که در خدمت نیروی انتظامی بودم، از دوران فراموش‌نشدنی دوره کاری من بود و ارتباط بسیار خوبی بین پلیس، مردم و رسانه ایجاد شد که مرهون ایثارگری همراهانم در پلیس راهنمایی و رانندگی بود.

جانشین فرمانده ناجا افزود: باید قدر این سرمایه عظیم اجتماعی و ارتباط با مردم را بدانیم و از آن حمایت کنیم.

به گفته جانشین فرمانده نیروی انتظامی آموزش یکی از کلیدی‌ترین و اساسی‌ترین موضوعات در ناجاست و در همه بخش‌های پشتیبانی و ماموریتی نیروی انتظامی نقش دارد.

وی با بیان اینکه ما خیلی راحت می‌توانیم؛ دانش و مهارت را کسب کنیم، افزود: اما نگهداری و حفظ دانش نیاز به استمرار فراوان دارد و دانش آگاهی بدون مطالعه و تمرین به فراموشی سپرده می‌شود.

مومنی تاکید کرد: کسب اموزش و مهارت یک شرط لازم و ضروری است، اما حفظ آن نیاز به استمرار، برنامه‌ریزی و ممارست دارد تا دانش حفظ شود. در این مسیر تفاوتی بین سردار و درجه‌دار و سرباز وجود ندارد و همه باید آموزش ببینند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: در ابتدای سال قرارگاه جهادی آموزش با محوریت آموزش ناجا راه‌اندازی شد و دو هدف کسب مهارت‌های جدید و مرور مهارت‌ها را در دستور کار قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه هر عضوی از خانواده بزرگ ناجا باید به صورت دائم در حال یادگیری باشد گفت: چند دهه پیش فضای مجازی در کشور خیلی موضوعیت نداشت اما الان اهمیت و نقش آن مشخص شده است. در این میان جایگاه و نقش پلیس راهنمایی و رانندگی نیز بی‌بدیل است.

این مقام انتظامی تاکید کرد: تفاوت نیروی راهنمایی و رانندگی با باقی نیرو‌ها در پلیس این است که یکی از مهم‌ترین وظایف ما آموزش همگانی و ارتقای فرهنگ ترافیک است.

وی گفت: در سال‌های گذشته با اتفاقاتی که رخ داد شاهد کاهش حوادث جاده‌ای بودیم و شاهد این بودیم که فرهنگ‌سازی و تغییر رفتار مردم از طریق رسانه و آموزش همگانی پلیس در ‌‌نهایت موجب کاهش آمار حوادث شد.

وی تاکید کرد: راهنمایی و رانندگی به عنوان نهادی که بزرگ‌ترین وظیفه‌اش آموزش همگانی است بی‌تردید باید اولویت اولش بخش آموزش باشد.

وی در تشریح مهم بودن این آموزش در بین نیروهای راهنمایی و رانندگی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی نقش ویترین پلیس، نظام و کشور را دارد. اگر با کسانی که به خارج کشور سفر کرده‌اند صحبت کنید یکی از مولفه‌هایی که درباره کشوری که به آن سفر کرده‌اند می‌گویند عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی و مقررات راهنمایی و رانندگی آن کشور است.

مومنی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی به صورت دائم و در یک اتاق شفاف و شیشه‌ای فعالیت می‌کند و همه رفتارش مورد ارزیابی مردم قرار می‌گیرد. از این رو مردم درباره عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی قضاوت می‌کنند.

این مقام انتظامی با تاکید براینکه مسافر، عابر، راننده و حتی فردی که در منزل نشسته و در انتظار بازگشت دیگر اعضای خانواده است با پلیس راهنمایی و رانندگی ارتباط دارد گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در همه مقاطع سال و همه روز‌ها فعال هستند بعد از طرح مهرماه و آغاز فعالیت مدارس پلیس راهنمایی و رانندگی وارد برنامه‌ریزی برای طرح زمستانی و بعد از آن وارد برنامه‌ریزی طرح نوروزی می‌شود.

وی تاکید کرد: گاهی اوقات قضاوت درباره یک سازمان با رفتار یک فرد انجام می‌شود در نیروی انتظامی اینگونه است مردم رفتار یک پلیس را به کل نیرو‌ها و سازمان‌های انتظامی تعمیم می‌دهند از این رو لازم است رفتار پلیس راهور مورد توجه قرار بگیرد و همه نیرو‌ها از نظر سلوک، ‌آراستگی و آشنایی با ماموریتی که دارند آموزش مستمر داشته باشند.

مومنی با اشاره به اینکه بخش اندکی از جامعه قانون شکن هستند و پلیس باید در عین اقتدار و اجرای قانون با ادب و احترام با مجرمان برخورد کند گفت: اجرای دقیق قانون با رعایت ادب و احترام منافاتی ندارد می‌توان هم جدی بود و قانون را اجرا کرد و هم به مردم احترام گذاشت.

وی با نقل خاطره‌ای از برخوردش در جاده با ماموری که راننده‌ای متخلف را راهنمایی و جریمه می‌کرد گفت: بار‌ها به ما گفته‌اند که در جاده پلیس ما را متوقف کرده و در ‌‌نهایت احترام با ما رفتار کرده‌است و ما هرگز این صحنه رفتار پلیس را فراموش نمی‌کنیم از سوی دیگر نیز باید تاکید کنیم که برخورد نامناسب در رفتار پلیس نیز از یاد نمی‌رود از این رو به عنوان ویترین نیروی انتظامی باید رفتار مناسبی با افراد جامعه داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز