خبرگزاری کار ایران

تجلیل از یک باستان شناس پیشکسوت در موزه‌ملی‌ایران

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۵۸۹

مراسم رونمایی از کتاب " مفاخر میراث فرهنگی ایران " و بزرگداشت دکتر صادق ملک شهمیرزادی استاد و باستان شناس فرهیخته و پیشکسوت ایران 22 مهرماه در موزه ملی ایران برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، در مقدمه این کتاب آمده است: درهر حوزه ای از علوم انسانی یا طبیعی ، برخی متخصصان به مثابه نمایندگان آن موضوع شناخته شده و به مشخصه آن مبدل می شوند ، استاد دکتر صادق ملک شهمیرزادی چنین مقام و مرتبه ای دارد و باستان شناسی امروز ایران را آیینگی می کند.

درادامه این مقدمه و درتجلیل از این باستان شناس پیشکسوت می خوانیم: باستان شناسی کیفیتی از زندگی است که در دکتر ملک شهمیرزادی نمود بسیار دارد. برقرار کردن نوعی رابطه انسانی و عاطفی با موضوع باستان شناسی از سکنات شیرین فعالیت اوست.

دیگر خصوصیت برجسته او ، ذات معلمی به معنای دقیق و اصیل کلمه است . وی پیش از آنکه کاوشگر باشد معلم و مربی است و از آن فراتر پرورش دهنده همکاران و دانشجویان و نوآموزان خود است.

دکترصادق ملک شهمیرزادی متولد 1319درشهمیرزاد استان سمنان است در کودکی به تهران آمد و در سال 1339از دبیرستان علمیه تهران دیپلم طبیعی خود را گرفت با اینکه ادامه تحصیل در رشته پزشکی برایش فراهم بود اما علاقه وافر به باستان شناسی او را به گروه باستان شناسان دانشگاه تهران کشاند.

او کارشناسی ارشد خود را در 1348از دانشگاه شیکاگو و دکتری را در 1356از دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرد.

کتاب مفاخر میراث فرهنگی ایران به کوشش مرتضی حصاری و به همت انتشارات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منتشر شده است.

حضور خبرنگاران و دوستداران میراث فرهنگی درمراسم تجلیل ازصادق ملک شهمیرزادی که ساعت 30/15 روز چهارشنبه 22مهر ماه در موزه ملی ایران برگزاری می شود ، آزاد است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز