خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد:

تا پایان جان برای استقرار نظم و امنیت تلاش می‌کنیم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس برای حفظ آرامش و امنیت جامعه این لباس را بر تن کرده است. از این رو تلاش می‌کنیم در اجرای ماموریت‌ها و امنیت کشور از هیچ تلاشی کوتاهی نکنیم و تا پایان جان پیرو امام، شهدا و رهبری باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سردار حسین اشتری در مراسم تجدید میثاق با حضرت امام خمینی و تجدید بیعت با فرماندهی کل قوا ضمن تسلیت حادثه منا گفت: این اتفاق نشان از بی‌لیاقتی و بی‌مدیریتی مسئولان برگزارکننده حج بود.

وی افزود: همانطور که رهبری فرمودند اصل حادثه باید بررسی شود. ناراحت‌کننده‌تر از حادثه این بود که حکام سعودی هیچ همکاری مناسبی با زائرین نداشتند و آن حادثه جلوی چشم مسئولین مربوطه اتفاق افتاد.

اشتری تاکید کرد: قطعاً اگر امدادرسانی مناسبی صورت می‌گرفت یا آبی به مردم می‌رسید بسیاری از افراد زنده می‌ماندند و الان کنار خانواده‌هایشان بودند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ما در اسلام معتقدیم که باید به همه ادیان احترام گذاشت ولی با چه رویی حکام سعودی این کار را انجام دادند مشخص نیست. این کار به اجداد این افراد بازمی‌گردد که آب را بر امام حسین بستند و خاندان پیامبر را لب تشنه به شهادت رساندند.

اشتری ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی افزود: هفته گرامیداشت نیروی انتظامی از اتفاقات خوبی بود که دهه‌های گذشته آغاز شد هفته‌ای که هم یادآور این است که ما به چه هدفی گرد هم جمع شدیم و به چه کسانی خدمت می‌کنیم و هم اینکه از نقطه نظرات مردم استفاده می‌کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: امروز نیروی انتظامی به دلیل اجتماعی محور بودن اهم ماموریت‌هایش را با مشارکت مردم انجام می‌دهد. حتی در ماموریت‌های مرزی نیز مردم به نیروی انتظامی کمک می‌کنند. به پلیس خبر می‌دهند و با آن مشارکت دارند و این مسئله از افتخارات نیروی انتظامی است و باید سرلوحه کار ما باشد.  نیروی انتظامی باید همیشه مشارکت مردم و مسئولین را در کنار خود داشته باشد.

اشتری افزود: اعتماد مردم به نیروی انتظامی حاصل زحمات و ایثارگری نیروهای پلیس است و سند این ایثارگری شهدایی است که نیروی انتظامی تقدیم انقلاب کردند. بیش از 13 هزار شهید و 20 هزار جانباز از نیروی انتظامی تقدیم انقلاب شده و همه آنها در راه دفاع از انقلاب، مرزها، حفظ امنیت بوده است.

وی نیروی انتظامی را سازمانی مذهبی، تخصصی و دانش‌بنیان توصیف کرد و گفت: امروز با امام بیعت می‌کنیم و عهدی دوباره می‌بندیم که ما و همه همکاران برای اجرای ماموریت‌ها و برای امنیت کشور، حفظ آرامش و آسایش مردم تا پای جان بایستیم و پیرو راه امام، شهدا و رهبری باشیم.

وی تاکید کرد: افتخار ما لباسی است که بر تن داریم و باید خدا را شاکر باشیم که توفیق خدمت در ایران و این نظام را به ما داده است. باید قدر این لباس را بدانیم و بدانیم که دعای پدر و مادر و لطف خداوند بوده که ما این لباس را بر تن داریم.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: اگر در زندگی اجتماعی و خانواده پیشرفت می‌خواهیم باید معنویت را همراه خود کنیم و هر روز شاکر خداوند باشیم و از خداوند بخواهیم که ما را در این مسیر پیچیده کمک کند.

کد خبر : ۳۱۱۵۷۳