خبرگزاری کار ایران

اشتری:

کشف بیش از یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اموال مسروقه در کشور

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۷۳۳

فرمانده ناجا در آستانه هفته نیروی انتظامی از کشف بیش از یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اموال مسروقه در یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در سخنرانی خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز (جمعه ۱۰ مهرماه) با بیان اینکه تلاش برای تبدیل نیروی انتظامی به سازمانی متدین و انقلابی یکی از برنامه‌هایی بوده که تا کنون انجام شده است، گفت: ۱۹۵۲ میلیارد تومان اموال مسروقه در یکسال گذشته کشف و به مالباختگان استرداد شد و ۷۶۲ میلیارد تومان کالا و ارز قاچاق نیز توقیف شد.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته کشقیات مواد مخدر افزایشی ۲۰ درصدی داشته است، افزود: ۲۵۷۵ باند مواد مخدر در یکسال گذشته شناسایی و منهدم و ۵۳۸ تن انواع مواد مخدر نیز در این مدت از قاچاقچیان کشف شده است که ۸۰ درصد از این کشفیات مربوط به شرق کشور بوده است. ارایه بالغ بر ۸۹ میلیون نفر خدمت گوناگون اجتماعی به مردم و پاسخگویی و رسیدگی به بیش از ۱۳ میلیون تماس و خواسته‌های مردمی از طریق سامانه ۱۱۰ از دیگر فعالیت‌های این نیرو بوده است.

وی ادامه داد: در اندیشه امام راحل مسئولیت ذاتی نهادهای حاکمیتی، تامین امنیت و نظم اجتماعی است و قاطبه مردم نیز در این زمینه وظیفه شرعی دارد و راهبرد تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی برخاسته از همین تفکر متعالی است. مقام معظم رهبری امنیت را مقوله‌ای واقعی، ملموس و در عین حال بسیار گسترده دانسته و به مثابه چتری می‌دانند که باید بر سر آحاد افراد جامعه و حتی مخالفان افراشته باشد. معظم‌له امنیت را یکی از بر‌ترین حقوق انسان‌ها بیان نموده و فلسفه وجودی نیروی عظیم نیروی انتظامی را برقراری نظم برای استقرار آسایش و آرامش مردم می‌داند و فرا‌تر از آن برای توسعه امنیت نیروی انتظامی نیازمند همکاری مردم می‌داند.

اشتری افزود: با نگاهی به مبادی یاد شده باید اذعان نمود نظم و امنیت دو مقوله وسیع و با ابعاد گسترده و فرابخشی است و در تولید و تعمیق آن فرا‌تر از نهادهای حکومتی همه مردم و به خصوص نهاد خانواده دارای مسئولیت است. پایدار‌ترین شاخص نظم و امنیت زمانی تحقق می‌یابد که این مهم با آموزش صحیح و باورسازی منطقی در بین آحاد جامعه درونی شود و از این منظر است که اسلام به عنوان دین حیات‌بخش و اجتماعی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و دستاورد آنکه حاکمیت ارزش‌ها، هنجار‌ها و نهادینه سازی اصل نهاد نظارت اجتماعی است این همه تاکید می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به عنوان سازمان رسمی و با ماموریت‌های متنوع با بهره‌مندی از توانمندی‌های علمی، فنی و تخصصی و نیروهای مومن و متعهد و کارآمد با وجود برخی کاستی‌ها و فاصله داشتن‌ها از استانداردهای جهانی در سرانه وجود تعداد کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و تعداد نیرو‌ها با عنایت به وسعت در این منطقه پرجمعیت و پرالتهاب توانسته است به لطف خدا نظم و امنیت شایسته‌ای را تامین نماید.

وی استقرار امنیت و تامین آسایش عمومی، مبارزه قاطع با هرگونه خرابکاری تروریسم و حرکت‌های مخل امنیت، حراست از اماکن، تاسیسات، تجهیزات مهم کشور، حفاظت از مسئولین داخلی و خارجی، مراقبت شبانه‌روزی از بیش از ۸۷۰۰ کیلومتر مرزهای آبی و خاکی کشور، اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی، تامین نظم و امنیت جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی، به وسعت ۲۲۰ هزار کیلومتر، اجرای قوانین و مقررات وظیفه عمومی، نظارت بر اماکن عمومی، همکاری با دبیرخانه پلیس بین‌الملل، همکاری با وزارتخانه‌ها و مطابق قانون انجام امور امدادی و مردم، یاری در مواقع ضروری، مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با منکرات و فساد، پیشگیری اجتماعی و انتظامی از وقوع جرم، کشف جرائم و دستگیری متهمین و مجرمین از جمله وظایف قانونی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خواند.

وی با بیان اینکه فرزندان غیور، قدر‌شناس و اصیل در سازمان خدوم نیروی انتظامی برای انجام ماموریت‌ها مجاهدانه تلاش می‌کنند، تصریح کرد: نیروی انتظامی با الهام از اسناد بالادستی مکتبی و سازمانی خود با دکترین جامعه محوری و رویکرد پیشگیرانه ضمن تعامل سازنده با تمام دستگاه‌های مرتبط و مسئولین در یک سال اخیر در حوزه وظایف خویش مجموع اقدامات کلانی را در حوزه‌های انتظامی، اجتماعی، امنیتی، برنامه‌ریزی و طراحی در گستره کشور از نقاط صفر مرزی تا بخش‌های مرکزی به لطف خدای منان و در سایه مجاهدت همکاران عزیز اجرایی نموده است.

اشتری افزود: ارایه بالغ بر ۸۹ میلیون نفر خدمت گوناگون اجتماعی به مردم و پاسخگویی و رسیدگی به بیش از ۱۳ میلیون تماس و خواسته‌های مردمی از طریق سامانه ۱۱۰از دیگر فعالیت‌های نیروی انتظامی بوده است.

اشتری ادامه داد: ارایه خدمت از طریق ۳۸۰ نفر از مشاوران و مددکاران اجتماعی به مردم از دیگر اقدامات خدمات مشاوره‌ای ناجا است به طوری که امروز بیش از ۷۵ درصد پرونده‌های اجرایی در کلان‌تر‌ها منجر به صلح می‌شود.

وی درباره برنامه‌های پیشگیرانه از جرایم هم گفت: حضور کار‌شناسان در بیش از ۸۵ هزار مدرسه، مسجد و کانون فرهنگی برای آگاه سازی دانش آموزان نسبت به آسیب‌های اجتماعی و راههای مقابله با آن یکی دیگر از برنامه‌های ناجا به شمار می‌رود.

رییس پلیس کشور رسیدگی به ۸۷۰ هزار تماس، شکایت، انتقاد و پیشنهاد از طریق سامانه نظارت ۱۹۷، جلب رضایتمندی ۶۶ درصد مردم و دریافت کنندگان خدمات اجتماعی مطابق آخرین نظرسنجی، تشکیل قرارگاه اربعین برای سازماندهی و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را از دیگر اقدامات این نیرو عنوان کرد.

اشتری ادامه داد: در حالی که در کشورهای مختلف مشکلات امنیتی وجود دارد اما در ایران اسلامی به برکت فرماندهی معظم کل قوا، هماهنگی و تلاش دستگاه‌های انتظامی، امنیتی، نظامی و مشارکت مردم شاهد امنیت قابل قبول هستیم.

وی کاهش میزان تلفات ناشی از تصادفات به تعداد یک هزار و ۱۲۰مورد را از دیگر اقدامات ناجا بیان کرد و گفت: براساس آمار‌ها بیش از هفت درصد کاهش را در این حوزه نشان می‌دهد.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به هفته نیروی انتظامی با شعار پلیس، همدلی، همزبانی، امنیت و آرامش گفت: امروز شاهد اقتداری در کشور در سایه عدالت و رافت توام با مشارکت مردم و همدلی و همزبانی در راه رسیدن به یک امنیت و آرامش هستیم.

اشتری گفت: هرکجا که اقتدار باشد و با سرپنجه قوی قانون با قانون شکنان برخورد مقتدرانه داشته باشیم و در کنار آن رافت، آرامش، محبت و عدالت باشد حتما می‌توانیم به وظیفه خود برسیم و در کنار آن همدلی و همزبانی بین نیروی انتظامی و مردم و بین ناجا و مسوولان وجود داشته باشد تا در نتیجه آن به امنیت و آرامش برسیم.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جهت بهره گیری از قابلیت‌های عظیم ملی و همکاری‌های ارزشمند شما انتظاراتی دارم که برخی از آن‌ها ایفای نقش فعالانه برای همکاری با ناجا و حمایت موثر از طرح‌های اجرایی نیروی انتظامی جهت توسعه نظم و امنیت و برخورد قاطع با قانون شکنان حرفه‌ای است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش اقدامات پلیسی از نهادهای مسئول و فرهنگ ساز کشور و عموم مردم در گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر دستور همکاری داریم.

اشتری افزود: جلب همکاری از تمام سازمان‌ها در عرصه نظم و امنیت در موضوعات متعددی مثل موادمخدر، ترافیک و حجاب و عفاف، توجه جدی به نقش تاثیرگذار‌تر نهاد خانواده، ترویج ارزشهای مکتبی و ملی، بسیج عمومی برای مقابله موثر با تهاجم فرهنگی غرب از دیگر انتظارات ناجا است.

وی ادامه داد: ناجا با تمام توان و قدرت به یاری خداوند متعال حمایت‌های بی‌دریغ و هدایت‌های رهبری و عزم و اراده همکاران عزیز با یک روحیه جهادی در حال خدمت هستند که با یاری خداوند پاسدار ارزشهای انقلاب اسلامی و پاسدار حقوق مردم شریف میهن اسلامی خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با عرض تسلیت به جانباختگان فاجعه منا گفت: به دلیل بی‌کفایتی و غرور جاهلانه مسوولان سعودی به طور غریبانه حجاج ایرانی و دیگر کشور‌ها جان خود را از دست داده و به لقاالله پیوستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز