خبرگزاری کار ایران

قاضی‌عسکر در دیدار رییس دیوان وقف شیعی عراق:

تعداد قربانیان حادثه منا بیش از آمار اعلامی از سوی عربستان است

حجت‌الاسلام سید علاءالموسوی، رئیس دیوان وقف شیعی عراق در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه ضمن ابراز همدری با ملت، رهبری و دولت ایران و خانواده‌های داغدار حادثه منا، تاکید کرد مردم عراق در غم از دست دادن حجاج ایرانی با شما شریک‌اند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید علاءالموسوی رئیس دیوان وقف شیعی عراق و هیئت همراه امروز (دوشنبه) با حضور در بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه با حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که چند تن از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری نیز حضور داشتند، رئیس دیوان وقف شیعی عراق جان باختن و مفقود شدن صدها تن از حجاج ایرانی در مسیر رمی جمرات در منا را مصیبتی بسیار بزرگ توصیف کرد و خواستار واکنش و همفکری شخصیت‌ها و اندیشمندان کشورهای اسلامی برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث شد.

رئیس دیوان وقف شیعی عراق ضمن ابراز همدری با ملت، رهبری و دولت ایران و خانواده‌های داغدار تاکید کرد، مردم عراق در غم از دست دادن حجاج ایرانی با شما شریک‌اند.

در این دیدار سرپرست حجاج ایرانی نیز به فرافکنی برخی رسانه‌ها در نحوه انعکاس اخبار این حادثه دلخراش اشاره کرد و گفت، شواهد گویای آن است تعداد قربانیان این حادثه بیش از آماری است که تاکنون اعلام شده است.

کد خبر : ۳۰۸۷۴۹