خبرگزاری کار ایران

تردد زائران اربعین حسینی قانونمند می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۶۵۰

فرمانده مرزبانی کشورمان در پایان پنجمین نشست فرماندهان مرزبانی ایران و عراق بر تردد قانونی زائران در اربعین امسال تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سرتیپ پاسدار "قاسم رضایی" فرمانده مرزبانی ایران در حاشیه پنجمین نشست فرماندهان مرزبانی دو کشور در جمع خبرنگاران، هدف از برگزاری این نشست را بررسی مشکلات سال گذشته زائران اربعین حسینی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت تسهیل در تردد آنان در مراسم امسال عنوان کرد و گفت : سال گذشته برخی مشکلات جهت تردد زائران بوجود آمد و با بررسی میدانی و برگزاری نشست هایی با فرماندهان مرزبانی عراق، در جهت رفع مشکلات تلاش کردیم.

وی با اشاره به همکاری و اقدامات خوبی که از جانب کشور عراق در این رابطه صورت گرفته اظهار امیدواری کرد که امسال شاهد تکرار مشکلات سال گذشته نباشیم.

فرمانده مرزبانی ناجا  با اشاره به اینکه در مرز مهران به اندازه 10 تا 15 سال گذشته اقدامات عمرانی و رفاهی انجام گرفته است، بیان کرد : تمام مسئولان ملی و استانی  در تلاش هستند تا انشاء الله میزبان خوبی برای زائران حسینی باشند و پیش بینی می کنیم امسال بیش از 2 میلیون زائر از سه مرز رسمی چزابه ، مهران و شلمچه عبور کنند.

سردار رضایی همچنین به اشکال شرعی و قانونی عبور غیرمجاز از مرز اشاره و تصریح کرد : امسال تردد زائرین حسینی فقط به صورت کاملا قانونی انجام خواهد شد.

فرمانده مرزبانی ناجا همچنین از هموطنانمان خواست تا از تردد انفرادی از مرز جدا خوداری کرده و با حضور در کاروان های زیارتی، سفر امن تری را تجربه کنند.

این مقام مسئول در فرماندهی مرزبانی ناجا در پایان، هماهنگی و توافق جهت ورود گروه های امدادی به خاک عراق و خدمات دهی به زائران حسینی در صورت وقوع حوادث و افزایش پلیس های زن در گذرگاه های ورودی ایران و عراق جهت تسهیل در تردد خواهران را از دیگر توافقات به عمل آمده در پنجمین نشست فرماندهان مرزبانی دو کشور برشمرد.

تمهیدات شدید امنیتی در گذرگاه های مرزی عراق

سرلشکر "عبدالکریم مصطفی" فرمانده مرزبانی عراق نیز  نیز در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با اقدامات عراق در جهت تسهیل تردد و امنیت زائران گفت : در پنج نشست برگزار شده، هماهنگی های خوبی را با مقامات ایرانی جهت برگزاری این مراسم بزرگ انجام داده ایم و نمی گذاریم حادثه ای که برای زائران بیت الله الحرام در عربستان اتفاق افتاد برای زائران امام حسین (ع) اتفاق بیفتد.

وی همچنین به اقدامات شدید امنیتی در مرز و گذرگاه های منتهی به شهرهای مذهبی عراق اشاره کرد و گفت : در سال گذشته بیش از 25 میلیون زائر که جمعیت آن بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر است وارد شهر کربلا شدند و با عنایت خداوند دشمنان نتوانستند صدمه ای بر این کنگره بزرگ مذهبی وارد کنند.

فرمانده مرزبانی عراق در پایان گفت: ما با اعتقاد ، اخلاص و حداکثر توان برای امنیت زائران امام حسین (ع) تلاش می کنیم و امام حسین (ع) هم یاور ما در برقراری امنیت زوارش خواهد بود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز